2016. június 26., vasárnap

Padlóváza csakis újrahasznosított anyagok felhasználásával

Nagyon sok kartonpapírt kaptam az egyik kedves ismerősömtől, amiből egyből tudtam, hogy mit fogok készíteni, hiszen már régóta tervben volt egy padlóváza készítése.
Két kisgyerek mellett mindenképp szempont volt nekem, hogy ne legyen törékeny, így a bolti darabok szóba sem jöhettek, amit abszolút nem bánok, hiszen ismét elmondhatom, hogy lett egy egyedi darabom és ráadásul több ezer forintot meg is spóroltam magamnak.


Ha érdekel a folytatás olvass tovább!

Még több ötletért lájkold a blog facebook oldalát!










Kellékek: Kartonpapír Filctoll Erős papírhenger (PVC csővel helyettesíthető) Ragasztópisztoly Csiriz Papírpép Napilapok Olló Alufólia Festék spray Dekorszalag Ragasztható gyöngyök
Sniccer
Alkoholos filctoll
Papír
Az újságpapírt apró darabokra vágjuk össze, majd tegyük bele egy nagyméretű fazékba.
Tépkedni is lehet az újságpapírt, de nekem gyorsabb volt a munka ollóval. 
Engedjük fel a fazekat meleg vízzel és lefedve legalább 24 órán át áztassuk az újságpapírt.Nálam most ez a folyamat egy kicsit hosszabbra nyúlt, így 48 órán át ázott a papír.
A kartonpapírra egy filctollal felrajzoltam a váza formáját.Képzeljétek el, hogy milyen formájú vázát szeretnétek, és mintha ezt a képzeletbeli vázát félbe vágnátok, csak az egyik felét rajzoljátok meg. 
Sniccer segítségével vágjuk ki a sablont! Ha vastag kartonpapírt használtok, akkor könnyebb vágni úgy, ha többször húzzátok át a sniccert a kartonpapíron. 
A kivágott sablont helyezzük a kartonpapírra és egy filctollal rajzoljuk át annak körvonalait, majd sniccerrel ezt is vágjuk ki. Ezt ismételjük meg még egy pár alkalommal.Pontos darabszámot nem tudok mondani, hiszen ez függ a papírhenger méretétől, illetve a kartonpapír vastagságától is, de nekem körülbelül 25-30 darabra volt szükségem. 
A kivágott sablonokat felragasztottam a papírhenger köré ragasztópisztollyal.
Az én sablonjaim kicsit magasabbak lettek, mint a papírhenger, de ez nem jelent gondot. 
Következő lépésként csirizt készítettem.
1 liter vízhez adtam 15 kávéskanál lisztet, majd tűzhelyen folyamatos kevergetés mellet addig főztem, míg egy sűrű palacsintatészta állagú elegyet nem kaptam, majd hagytam kihűlni.
Ez a mennyiség soknak tűnhet, de a maradékra is szükségünk lesz a papírpéphez.
Az újságpapírt viszonylag nagyobb darabokra vágtam és csirizzel több rétegben bevontam vele a vázát.
Nem kell a rétegek közötti száradási időt kivárni, hanem ha felkerült az összes papírréteg (az én esetemben ez 6 darab réteget jelent) hagyjuk pihenni legalább 24 órát.
Akkor száradt meg teljesen, ha egy teljesen kemény rétege lett a vázánknak.



Amíg a vázám száradt, tűzhelyen, lefedve négy órán át „főztem” a papírt , amikor már a tetején látványosan porladt a papír, akkor zártam csak el a tűzhelyet.


Botmixerrel átdolgoztam a papírt, majd egy konyharuhába téve, kinyomkodtam belőle a felesleges vizet, azonban, ha nem kerül azonnal felhasználásra a papír a kertben fellógatva egy éjszaka alatt kicsepeg belőle a felesleges víz.
Akkor jó a papírmassza, ha kezünkkel összenyomva már nem tudunk belőle vizet kipréselni.
Amikor ezzel kész voltam, akkor hozzáadtam a csirizt.Először ne adjuk hozzá az összes csirizt a papírmasszához, hanem inkább folyamatosan kis adagokban. 
A papírpépnek egy jól formázható, nem folyékony anyagnak kell maradnia. 
Következő lépés a szobrászkodás volt, hiszen be kellett vonnom a vázát a papírpéppel és közben vigyáznom kellett, hogy a vázának megmaradjon a szép, szabályos alakja.
Én egy réteg papírpépet vittem csak fel a vázára, mert közben változtak a terveim, de, ha nem az én lépéseimet akarod követni, akkor az első réteg száradása után mindenképp vigyél fel még egy réteget, de az sem baj, ha ezt követi egy harmadik is.
Ebben az esetben az utolsó réteg után festhető a váza.
Az utolsó réteg felvitele után vizes kézzel próbáljunk minél simább textúrát varázsolni a vázának. 
Ez volt az a lépés, ami menet közben született, hogy nem viszek fel még egy réteg papírt, hanem alufóliával és ragasztópisztollyal vonom be a vázát.Így később a mintában, mint egy fémes hatás fog visszaköszönni és egy érdekes textúrát is adtam a vázának. 
Papírból virágformákat vágtam ki és ragasztó stifttel felragasztottam ezeket a vázára.Azért használtam ragasztó stiftet, mert ezt később könnyen le lehet szedni az alufóliáról anélkül, hogy kilyukasztaná azt. 
Festék spray használatával színre fújtam a vázát.
Miután lefújtam a vázát egy meleg vizes, szappanos szivaccsal kicsit visszatörölgettem azt, hogy az alufólia ezüstös csillogását visszahozzam.
Végül pedig leszedtem a papírvirágokat is a vázáról.













Némi szalaggal és ragasztható gyöngyökkel dobtam fel a vázát.
A virágok közepébe szintén ragasztható gyöngyöket ragasztottam és, hogy jobban kiemeljem, fekete alkoholos filccel átrajzoltam a körvonalait.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megosztás

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...