2016. július 13., szerda

Szappan adagoló konzerves dobozból

Már régebben készítettem befőttesüvegből mosogatószer adagolót, amit meg is mutattam nektek és már akkor tervben volt egy tusfürdő adagoló készítése is, amit egészen eddig mindig eltoltam más projektek miatt, pedig már régóta időszerű volt, hiszen gyerekeim az esti fürdőzések alatt képesek az összes flakont kiüríteni.
A koleszos megoldás, miszerint visszük magunkkal a tusfürdőnket egyikünknek se igazán jött be.
A boltban most sem szerettem volna vásárolni, hiszen mindenképp olyan adagolót szerettem volna, amibe legalább egy nagyobb flakon tusfürdő belefér, mindamellett nem szerettem volna több ezer forintot fizetni érte, ha pár száz forintból el tudom készíteni.


Ha érdekel a folytatás olvass tovább!

                                                                                       Még több ötletért lájkold a blog facebook                                  oldalát!





Kellékek:
Tetővel rendelkező konzervdoboz
Festék spray
Szappanadagoló pumpa (egy kiürült folyékony szappanos doboz pumpáját használtam)
Ragasztópisztoly
Olló
Csipkeszalag
Strassz szalag
Strassz kövek
Decoupage ragasztó  (elhagyható)


A műanyag tető közepén vékony hegyű ollóval vágjunk egy akkora lyukat, hogy a szappanadagoló pumpáját majd bele tudjuk helyezni.  
Először a kupak közepét szúrjuk át az ollóval, majd vágjuk ki a kört.
Nem szükséges a szabályos köt forma, hiszen teljesen takarva lesz.
Műanyag tetőt konzervdobozra, állateledeles boltokban tudtok venni, de csak az állateledeles konzervdobozokkal megegyező méretűre.   
Konzervdoboz helyett megteszi a papírbevonatú, fém belső bevonatú doboz is, de ebben az esetben mindenképp kell majd, hogy kapjon egy-két réteg lakkot. 
Amennyiben használt pumpát használtok, mindenképp nyomjátok ki belőle az össze szappant és jól mossátok el azt.
A tisztítás után ragasztópisztollyal ragasszuk helyére a pumpát.
Alulról is ragasszátok alaposan oda.

Miután a ragasztó megszáradt festék spray-el színre fújtam a szappanadagolómat.
Az általam használt festék kültéren is használható, így nem használtam utána lakkot, viszont az első réteg után felvittem még egy plusz réteget, természetesen a rétegek közötti száradási időt kivárva, ami az általam használt festéknél mindössze 15 perc volt, ez általában a flakonon mindig fel van tüntetve.
Mivel egy fémes hatást szerettem volna elérni, így a színt is ennek megfelelően választottam.
A festék spray-vel való festésnél a legjobban talán arra kell figyelni, hogy ne fújjuk túl közelről a festéket, hanem körülbelül 20 centiméterről ellenkező esetben nem lesz szép egyenletes a festés. 
A második réteg festék száradása után csipke- valamint strassz szalaggal és csepp formájú strasszokkal díszítettem.
A csepp formájú strasszokból virágokat raktam ki.
A strassz szalagot és a virágokat ragasztópisztollyal, míg a csipkeszalagot decoupage ragasztóval ragasztottam fel.
Decoupage ragasztó helyett használhattok akár ragasztópisztolyt is, viszont az a megoldás nem lesz olyan tartós.
Én a fekete csipkeszalag mellett döntöttem, mert ezen nem fognak majd annyira látszani a használat nyomai, hiszen ne felejtsük el, hogy mindenképp vizes közegben fogjuk használni és néha-néha kivédhetetlen lesz, hogy rácsepegjen a tusfürdő, ami egy világosabb szalagnál annak besárgulását eredményezhetné, ezekre a dekorálásnál mindenképp figyeljünk oda. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megosztás

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...