2018. január 30., kedd

Szőrmés párna régi huzatból varrás nélkül


A Karácsony előtti készülődésben nagyon beleszerettem a műszőrmébe és azóta is próbálom minél több tárgyhoz, dekorációs kellékhez felhasználni az otthonunkba!

Készítettem már ennek felhasználásával például asztali lámpát is, ami az új dohányzóasztalunkat díszíti, de nem igazán illeszkedett be a környezetbe, ami nagyon bántotta a szememet, mindemellett ráadásul volt -már csak volt- két díszpárnám is, ami nemhogy bántotta a szememet, de lehet mondani, hogy egyenesen utáltam.

Az eddig leírtakból gondolom mindenki számára egyértelmű, hogy a legjobb megoldásnak az tűnt, ha a két csúnya díszpárnám átalakul és ezek után műszőrmébe fog pompázni tovább.

Viszont talán ezt már mondanom sem kell, hogy nem szeretek varrni, így mindenképp olyan megoldást kellett találnom, amivel ezt elkerülhetem.

Szeretsz újrahasznosítani? Ezekkel a tippekkel a lakásodat is feldobhatod!





Mivel volt két párnahuzatom, amit már régóta nem használok és nem sajnáltam befogni azokat, gondoltam ezek felhasználásával megpróbálom a lehető legegyszerűbben elkészíteni.

Annyira jó sikerült a dolog, hogy most várom a legújabb műszőrme szállítmányomat és, ahogy megérkezett, a többi párnahuzatom is megkapja a műszőrme ruháját.

Műszőrmét egyébként nem kell ám méregdrágán méterárú üzletben beszerezni, hanem turikban is érdemes kutakodni utána.
Bármi jó alapanyag lehet, akár egy régi pulcsi, pléd vagy amit találunk és méretben megfelel.

Ha érdekel a folytatás olvass tovább!

Még több ötletért lájkold a blog facebook oldalát!





Kellékek:
Műszőrme
Régi párnahuzat
Vonalzó
Filctoll
Sniccer
Ragasztópisztoly


A műszőrme hátoldalára ráfektettem a párnahuzatot, majd kiterítettem azt és több ponton megjelöltem annak széleit a műszőrmén egy filctollal.
A bejelölt vonalak mentén megrajzoltam a párna formáját a műszőrmén egy vonalzó mellett.

A műszőrme vágásnak talán a legegyszerűbb módja, ha a hátoldalon bejelölt vonal mentén sniccerrel vágjuk el.
Ezt a lépést is viszonylag óvatosan érdemes elvégezni, hogy csak a szőrmét összetartó anyagot vágjuk át és a szőrmét ne vágjuk le.

Következő lépésként a kivágott műszőrme darabot ragasztópisztollyal ráragasztottam a párnahuzatra.
Fektessük rá a szőrmét a huzatra, majd oldalról-oldalra haladva ragasztóval rögzítsük!
A ragasztást szakaszonként végezzük és nyomjuk is össze a két huzatot a ragasztó száradása előtt, hogy az minél jobban át tudjon jutni a szövet szálai közé, így később sem fog szétválni a két huzat, illetve a szőrme foszlását is megakadályozza!

Én csak a párnahuzat egyik oldalát borítottam szőrmével, a hátoldala maradt lila, így a lila-fehér shaggy szőnyegünkhöz is remekül passzol.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megosztás

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...