2018. április 20., péntek

Rózsakosár vattából és újrahasznosított anyagokból

Mivel már évek óta blogolok és emellett szívesen készítek megrendelésre, illetve alkalmakra is dekorációs elemeket, nem kevés gyűlt már össze ezekből nekem is itthon, hiszen, vannak olyan dolgok -amik nem eladásra- készültek, hogy egyszerűen valami oknál fogva hozzám nőnek és nem tudom elajándékozni, illetve eladásra felkínálni.

Viszont mivel jobbára szezonális termékek, modellek szoktak ezek lenni, szezonon kívül el kell tennem őket.
Na és itt a probléma, ami miatt ez a mai modell megszületett, hiszen ez a húsvéti kosárka -elég sokan láttátok már abban a formában is- a szívemhez nőtt és mindenképp szerettem volna megtartani, viszont már nem volt helyem arra, hogy tárolni is tudjam, így egészen ma reggelig húsvéti pompájában tündöklött, ami már nagyon zavart.

Élvezd ki a tavaszt és szervezzetek romantikus programokat!


Így gyorsan készítettem egy pár vattakorong rózsát -ezt már szintén láthattátok- és gyorsan átrendeztem a kosárkámat, így végre beleillik a mindennapokba és nem is kell túladnom rajta.

Aztán majd, ha a rózsákat megunom, ismét átöltöztetem, így elmondhatom, hogy fillérekből egy számtalan módon újragondolható, szépséges dekorációt sikerült kihozni, amit most szintén fillérekből gondoltam kicsit át.

Mégis milyen különleges és szép a végeredmény, ugye?

Ha érdekel a folytatás olvass tovább!

Még több ötletért lájkold a blog facebook oldalát!





Mint azt fentebb említettem, a kosár és a vattarózsák készítése is szerepelt már a blogon, amelyek nagyon sokatoknak tetszettek, de biztos vagyok benne, hogy sokan vannak köztetek olyanok is, akik még nem találkoztak vele.
Azért, hogy ne kelljen keresgélnetek, nem csak a linkeket teszem be, hanem a képi és a szöveges részt, így nem kell össze-vissza kattintgatnotok.

Első lépésként sniccerrel levágtam a vödör felső peremét.
Ehhez óvatosan először körbekarcoltam a vödröt, majd utána a karcolás mentén végigvágtam.
Arra figyeljetek, hogy ne nyomjátok szorosan a vödröt, különben törni fog!
Még volt egy nagyobb darab műszőrmém, aminek már minden részéből hiányzott egy-egy darab, így gondoltam ez tökéletes lesz nekem arra, hogy bevonjam vele a vödröt -egyébként ez egy turiból vásárolt hosszú kabát belseje volt, amiért pár száz forintot fizettem-.
Nálunk előtető alatt lesz, szóval védve lesz az időjárás viszontagságaitól, de ha nem tudjuk úgy elhelyezni, akkor a műszőrme helyett inkább a vödör festése mellett döntsünk.
A szőrme közepére ragasztópisztollyal rögzítettem a vödröt, majd a vödörtől indulva és kifelé haladva felszabdaltam az anyagot sniccerrel. 


Felhajtva a szőrmét a vödör belsején, ragasztópisztollyal rögzítettem azt.
Kettő darabot kihagytam a ragasztásból, méghozzá ott, ahová majd a kosár füle fog kerülni.













A csőhéjből levágtam egy akkora darabot, amekkorára a kosár füléhez szükségem volt, majd alapozás után beltéren is használható festék spray segítségével fújtam színre.
Hagytam megszáradni, majd strassz szalaggal tekertem körbe, amelynek a két végét egy-egy csepp ragasztópisztollyal rögzítettem.
Sniccerrel a csőhéj két végét bevágtam.
Elég körülbelül 5 cm hosszan bevágni azt.




Rögzítettem a vödör szélén azokon a pontokon, ahová nem ragasztottunk szőrmét.
Én nem ragasztottam, mert elég stabilan megállt a vödrön, de ha szükségét érzitek, ragasztópisztollyal rögzíthetitek fixen.
Az utolsó két darab műszőrmét körülbelül feléig bevágtam, majd a kosár fülének két oldalán visszahajtottam és a vödör belsejéhez, ragasztópisztollyal rögzítettem.
Összegyűrt újságpapírokkal feltöltöttem körülbelül háromnegyedéig a kosarat.
Amennyibe nem sikerül szélvédett helyet találnunk a kosarunknak, kavicsokat is rakjunk bele.
Az újságpapír tetejére szizált tettem, amivel teljesen feltöltöttem a kosarat.
Ha épp nincs szizálod, akkor vékony csíkokra vágott zöld krepp papírral is helyettesítheted.
Az első vattakorongot tekerjétek fel, majd ragasszátok le ragasztópisztollyal.
Ez az első szirom fogja képezni a virágunk közepét.
A következő korong egyik szélét ragasszuk le, majd tekerjük az első szirom köré és szintén ragasszuk le a másik oldalát is.





















A következő szirmokkal ugyanez a teendő.
Ahogy ragasztgatjuk egymás után a szirmokat úgy fog egyre szebben kialakulni a rózsa forma.

Amikor elértük a nekünk tetsző nagyságú és formájú rózsát, ragasszuk fel az utolsó szirmot is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megosztás

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...