2012. május 24., csütörtök

Csináld magad virágcserép

Egy növény akkor mutat szerintem igazán jól, ha mutatós kaspóba vagy cserépbe van ültetve, de sajnos egy-egy szép darab ára igen borsos is lehet.

Most hoztam nektek egy szuper leírást, hogy hogy készíthettek otthon szép, egyedi cserepet vagy kaspót.

Ez már így is nagyon szép, de ha elengeded a fantáziád akkor még szebb  cserepeket tudsz készíteni.

Szükséges eszközök:
Cement
Perlit
Tőzeg
Zsír spray
Különböző méret edények
Gumikalapács




A cementet, tőzeget és perlitet 1:1:1 arányban keverjük össze.
Adjunk hozzá vizet.
Keverjük alaposan össze.
Az edényeket ahol érintkezni fognak a keverékkel fújjuk le a zsír spray-el.
Töltsük meg a nagyobb vödröt a keverékkel, majd a kisebbet  tegyük bele.
Tetejét egyengessük simára.
 Gumikalapáccsal ütögessük meg, hogy a levegőbuborékok kimenjenek belőle.
Tegyük be egy zacsiba és hagyjuk úgy kb. 2-3 napig, majd vegyük ki a zacsiból és 2-3 hétig meleg, száraz helyen tároljuk.
Finoman ütögessük meg a gumikalapáccsal, majd szedjük ki az edényből.

A szerző szerint a vízelvezetésről most kell gondoskodni fúrással. Szerintem viszont ez el is hanyagolható és akkor úgy használjuk mint egy kaspót, de ha rendes cserépnek szeretnénk használni akkor fúrjunk az aljára lyukakat vagy az én ötletem szerint még a nyers alapanyagba szurkáljunk bele szívószál darabokat. Látszani úgysem fog és nem áll fenn annak a veszélye sem, hogy megreped a cserepünk.






Forrás

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megosztás

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...