2016. december 12., hétfő

Szaloncukor házilag

Kicsit mindig ledöbbenek Karácsony közeledtével azon, hogy milyen tömeg van a szaloncukros standok előtt és hogy ráadásul mennyit fizetnek emberek valami olyanért, amit sokkal de sokkal olcsóbban és gyorsabban el lehet készíteni házilag, mint, ahogy azt az emberek többsége gondolja.

A jó minőségű szaloncukrok bőven átlépik az 1000 forintos költséghatárt és fogalmunk sincs milyen adalékanyagokat tartalmaznak.

Így mindenkit bíztatnék a házi szaloncukor készítésére és a mai bejegyzésben szeretném nektek megmutatni, hogy milyen egyszerű folyamat is ez.

Ha érdekel a folytatás olvass tovább!


Még több ötletért lájkold a blog facebook oldalát!





Alapanyagok:
Marcipános szaloncukor:
20 dkg darált mandula
10 dkg porcukor
Kevés víz

Kókuszos szaloncukor:
1 dl tejszín
1 ek. cukor
50 gr kókuszreszelék

Zselés szaloncukor:
6 lap zselatin
2dl. száz százalékos gyümölcslé
1 ek. cukor

Vajkaramellás szaloncukor:
20 dkg vaj
30 dkg cukor
2,5 dl zsíros tejszín
csipet só
vanília rúd

A bevonáshoz minél magasabb kakaótartalmú étcsokoládé.
A csomagoláshoz szalvéta és alufólia, valamint kötöző zsineg.

Először a vajkaramellás szaloncukrot állítottam össze, mert ennek volt a leghosszabb készítési ideje.

A vajat a cukorral és a tejszínnel, valamint a csipet sóval és a vaníliarúd kikapart belsejével feltettem főni.
Közepesen lángon főztem, 40 percig, időnként megkavarva.
A vége felé egyre sűrűbben kavargattam.
40 perc elteltével egy sűrű, puding szerű anyagot kaptam.
Egy szögletes edény alját alufóliával béleltem, hogy a forró karamella ne olvassza meg a műanyag alját még véletlenül sem.
 Az alufóliára sütőpapírt tettem, hogy ne ragadjon bele a szaloncukor.
Majd beleöntöttem a vajkaramellát és hagytam szobahőmérsékleten kihűlni.
Amikor kihűlt éjszakára hűtőbe tettem.









Következő a zselés szaloncukor elkészítése volt.

A lapzselatinokat hideg vízbe áztattam, amíg elkészültem a többi fázissal, vagyis azzal az eggyel, amiből ez a szaloncukor áll.
A gyümölcslevelet a cukorral felforraltam, majd levettem a tűzről.


Megvártam, hogy a lapzselatin alaposan megszívja magát vízzel, majd óvatosan kifacsartam belőle és a meleg gyümölcsléhez adtam.
Alaposan elkevertem, hogy egynemű anyagot kapjak.
Egy szögletes edénybe öntöttem és szobahőmérsékleten hagytam kihűlni.












 A „bonyolultabb” szaloncukrok ezzel majdnem kész is voltak és jöhettek a tényleg pofon egyszerűek, bár ezek sem tűnnek bonyolultnak, ugye?

Következő volt a kókuszos szaloncukor.

A tejszínt a cukorral felforraltam.
Hozzáadtam a kókuszreszeléket és a bevonásig félretettem.


















Utolsó volt a marcipános szaloncukor, ami már-már vicces, hogy milyen gyorsan elkészíthető.

A mandulát és a cukrot összekevertem.
Majd hozzáadtam annyi vizet, hogy egy jól formázható masszát kapjak.

A marcipános szaloncukor összesen ennyiből áll.
Bevonás előtt a már megdermedt zselés és vajkaramellás szaloncukrokat az edényben felszeleteltem.
A kókuszos és marcipános szaloncukorból pedig hosszú rudakat formáztam, majd egy késsel daraboltam.
Vízfürdő felett, csokit olvasztottam.
Egy villával a szaloncukrokat megforgattam az olvasztott csokiba, majd hagytam azokat pihenni egy  sütőpapírral borított tányéron, hogy megdermedjen rajtuk a csoki.
A csomagoláshoz a szalvétákat négy  felé vágtam.
Sima, fehér papírból apró téglalap alakú darabokat vágtam le.
A fehér papírra filctollal felírtam a szaloncukor fajták megnevezéseit.
A feliratot kétoldalú ragasztószalaggal rögzítettem a szalvéta közepére.
A szaloncukrot először alufóliába, majd szalvétába csomagoltam. 
A két végét pedig kötöző zsineggel kötöttem meg, a felesleges szalvétadarabokat levágtam.

Egy délelőtt alatt négyféle szaloncukrot készítettem, ami szerintem nem nevezhető túl időigényes munkának, szóval ti is álljatok neki bátran.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megosztás

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...