2017. június 11., vasárnap

Farmernadrágból szoknya egyszerűen

 Rengeteg farmerom van, amit már nem használok és csak pakolgatom a szekrényben, úgy, hogy tudom hordani már soha nem fogom és igazából nem szeretem a szokásos farmer újrahasznosítási ötleteket.
Gondolok itt a táskára, ékszerkészítésre vagy kárpitozásra, satöbbi.
Igazából úgy voltam vele, hogy majd egyszer rövidnadrág lesz belőlük, de annyira az az ötlet sem mozgatott meg, így a megvalósítás váratott magára.
Mostanában egyre többször megfordult a fejemben, hogy ki fogom dobni azokat, hiszen csak a helyet foglalják a szekrényemben.
El is határoztam, hogy a nyár végi lomtalanításnál menniük kell egy részének, a többit pedig elviszem a ruhagyűjtő konténerbe.


Aztán nemrég megláttam egy videót, amiben marha egyszerűen készítettek a farmernadrágból szoknyát.
Nagyon megtetszett, olyannyira, hogy neki is láttam a dolognak és kapásból két nadrágom is átalakult.
A második szoknyám készítésénél  már rutinosabb voltam, körülbelül  fél óra alatt készült el és biztos vagyok benne, hogy a többi nem használt farmerom is ezek sorsára fog jutni.

Ha érdekel a folytatás olvass tovább!

Még több ötletért lájkold a blog facebook oldalát!





Kellékek:
Farmernadrág
Olló
Tű és cérna
Kréta
Vonalzó
Kicsit féltem attól, hogy valóban működni fog e ez az ötlet, így az első próbálkozásom egy olyan nadrágon történt, amit abszolút nem sajnáltam volna, ha teljesen tönkremegy, hiszen igazából ez egy olyan darab volt, amit nem is értek, hogy hogy vehettem meg anno és, ami még ennél is rosszabb hordtam is. :D Így neki is láttam a feladatnak és félbehajtottam a nadrágot.
A két szárát szépen eligazgattam egymáson, majd levágtam.
Fontos, hogy a nadrág szárát ott vágjátok el, amilyen hosszúnak a szoknyát szeretnétek.
A nadrág belső varrása mentén végigvágtam a nadrágot.
Mivel a farmer elég erős anyag, így nagyon fontos, hogy éles ollóval dolgozzatok!
A következő fázis volt a szoknyakészítés legnehezebb lépése, ami szintén pofonegyszerű volt.
A nadrágot miután az ülepén szétvágtam, kifordítottam és ismét félbehajtottam csak úgy, mint az első lépésnél.
Egy vonalzó segítségével az ülepénél és a cipzár alatt is megrajzoltam egy egyenes vonalat.
A felrajzolt vonal mentén összevarrtam az anyagot.
Én most a kézi varrást választottam, mert nem voltam biztos, hogy a varrógéptűm elbír az anyaggal.
Mivel nem volt sok a varrnivaló, így nem tartott túl sokáig, pedig kétszer is végigvarrtam mind a két oldalt.


Akik már régóta velem vannak azok talán tudják, hogy egyébként nagyon nem szeretek varrni.
Próbáltam is minél kevesebb varrással megúszni a dolgot, ezért a szoknya alját nem szegtem le és hajtottam vissza, hanem fogtam egy sniccert, aminek a pengéjével kirojtoztam az alját.
Ehhez a sniccert többször végighúztam függőlegesen a szoknya alján.
Aztán hirtelen ötlettől vezérelve több helyen is végighúztam a pengét                                                         egy-egy részen, kikoptatva így a farmert.
                                       Ettől egy kicsit modernebb, divatosabb lett a szoknyám.


Ha szerettek nyáron szoknyában flangálni ti is fogjatok neki bátran az elkészítésének, hiszen tényleg nagyon egyszerűen készíthettek farmerból szoknyát.
Varrógéppel szerintem tíz perc alatt elkészültem volna vele, de anélkül is körülbelül fél órás mutatvány az egész.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megosztás

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...