2017. június 14., szerda

Ruhamatrica házilag szalvétából

Egy pár napja vírusként terjed az a videó, amiben megmutatják, hogy hogyan lehet készíteni ruhamatricát.

Két kisfiú anyukájaként rögtön nekem is olthatatlan vágyam támadt az ötlet kipróbálására, hiszen a két srácom mindenféle mesehősért rajong és a szekrényeink éppen ezért tele vannak mesefigurás ruhákkal.

Az „Anyatársaim” tudják, hogy ezek a ruhák nem az olcsó kategóriába tartoznak.
Hogy legyen viszonyítási alapunk úgy képzeljük el, hogy körülbelül olyan Amnesia vagy Disele árkategória.
Ami még annyira nem is lenne gáz, ha a gyerek nem nőné ki 1-2 hónap alatt vagy nem szakítaná ki az oviba egy alkalom után.

Szóval gondoltam, hogy ez egy marha jó megoldás lenne arra, hogy egy kicsit spóroljak a drága mesefigurás ruhák árain, sőt akár együtt is megtervezhetjük, hogy épp milyen ruhát készítsünk.
Az ötletet szinte azonnal kipróbáltam, bár hogy őszinte legyek annyira nem bíztam annak működésében.

Aztán láss csodát mégis működött a dolog, de számomra nem volt tökéletes az eredmény, így kicsit továbbgondoltam az alapötletet. Végül szuper eredményt kaptam és biztos vagyok benne, hogy fogok még mesemintás ruhát gyártani.


Ha nincs olyan szalvétád, amit fel tudnál használni akkor sem kell egyből a boltba rohannod, csak várnod pár napot, hiszen azt is meg fogom mutatni, hogy készíthetsz mintás szalvétát.

Ha érdekel a folytatás olvass tovább!

Még több ötletért lájkold a blog facebook oldalát!







Kellékek:
Szalvéta
Olló
Folpack vagy irattartó fólia
Zsírpapír
Vasaló
Szerencsére nekem pont volt itthon még a megmaradt szülinapi buliról mesefigurás szalvéta, így azonnal ki tudtam próbálni az ötletet és még nagyobb szerencse, hogy volt is annyi belőle, hogy ki tudjam fejleszteni tökélyre.
Először is kivágtam a szalvétából a hasznosítani kívánt részeket és leszedtem arról az alsó fehér réteget.
Fontos, hogy amennyiben több fehér réteg is van, mindet szedjétek le!
A folpack-ot kiterítettem, majd rátettem a szalvétát és visszahajtottam rá.
Az eredeti videóban itt csak körbevágták majd már vasalták is a pólóra, de nekem nagyon nem tetszett, hogy így nem lehet tökéletesen körbevágni a figurát, hiszen az csúszkál a fólia között.
Ezzel csak az a gond, hogy így marad a szalvéta körül egy „keret”, ami főleg a sötét ruhán elég csúnyán mutat és egyből meglátszik rajta, hogy csak egy sufnituning.
Na ezt nem akartam, úgyhogy elkezdtek járni az agytekervényeim és kipróbáltam, hogy mi történik akkor, ha a zsírpapír között, vasalóval kicsit összeolvasztom a fóliát.
Gondoltam így könnyebben körbetudom vágni, nem fog csúszkálni a szalvéta.
Igaz, ami igaz körbevágni már könnyebb volt, el is tűnt az a csúnya szél, ami engem zavart, de volt olyan rész, ahol egyszerűen leolvadt a szalvétáról a folpack.
A forró hő annyira összehúzta, hogy egyszerűen voltak a szalvétának olyan részei, ahol nem maradt belőle.

Ahogy ez a próbálkozás se jött össze, azonnal benyúltam az irattartó szekrénybe és magamhoz vettem egy irattartó fóliát (bugyit).
Gondoltam, hogy ez vastagabb, nem fog olyan könnyen olvadni, mint a folpack.
A szalvétát beleraktam a fóliába, majd nagyjából körbevágtam (csak azért, hogy ne olvasszam meg az egész fóliát, elhasználva ezzel az egészet egy kis mintára), majd zsírpapír közé raktam és átmentem rajta vasalóval.
Hagytam kihűlni, majd kicsomagoltam és örömmel láttam, hogy a fólia mindenhol szépen egyenletesen ráolvadt a szalvétára.
A fólia, amikor elkezdett hűlni, szépen lassan egy kicsit összerántotta a szalvétát, de bíztam benne, hogy ezen az újbóli vasalás segíteni fog, így megterveztem a kiválasztott pólón a minták elrendezését.
Ráfektettem a pólóra a zsírpapírt, majd azon keresztül elkezdtem vasalni a mintát.
Egy pár másodperces vasalás után örömmel láttam, hogy a minta olyan szépen átlátszik a zsírpapíron, ahogy addig még sosem.Gondoltam ez csak azt jelentheti, hogy a fólia szépen egyenletes ráolvadt a mintára, ezzel együtt a pólóra is.
Megvártam míg kihűl a póló, majd óvatosan lehúztam róla a zsírpapírt és örömmel láttam, hogy a minta végre tökéletes lett.

Így most már bátran merem ajánlani nektek is ezt a fantasztikus ötletet.
És ne felejtsétek nemsokára azt is megmutatom, hogyan tudtok házilag mintás szalvétát készíteni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megosztás

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...