2017. július 23., vasárnap

Vidám ajtódísz fillérekből

Ez az aranyos kis házikó, mint ajtódísz már nagyon rég megszületett a fejemben, de mindig volt olyan, amit elérőbb helyeztem nála.

Aztán valamelyik nap ránéztem a kopasz ajtómra és a szemeim előtt láttam, hogy mennyire jól mutatna rajta végre az a kis házikó és rögtön neki is láttam a feladatnak.
Nem is tudom miért vártam eddig, hiszen az elkészítése kevesebb, mint egy órát vett igénybe és a végeredmény egy nagyon különleges ajtódísz lett, amire tényleg igaz, hogy egy filléres ötlet.
Nálam biztos, hogy ez is fel fog kerülni a sorozat gyártott dekorációk közé és nagyon sok házikó fog még a kezeim közül kikerülni.


Ha érdekel a folytatás olvass tovább!

Még több ötletért lájkold a blog facebook oldalát!






Kellékek:
Újságpapír
Hurkapálca
Papírragasztó
Organza
Olló
Akril festék


Az újságpapírt vágjuk fel 7 cm-es csíkokra és tekerjük fel egy hurkapálcára.
Ha az újság fehér széle van felül, akkor szép fehér pálcákat kapunk, amiket sokkal könnyebb utólag festeni.







A pálcatekerés minden fortélyát megismerheted ebből a videóból: 

A pálcákat 15 cm hosszú darabokra hajtogattam.
Közben a pálcát toldottam úgy, hogy a pálca keskenyebb végét a másik pálca szélesebb végébe dugtam.



Meghajtogattam a négyzet alakot, majd még egyszer végigvezettem a szálat az alap körül.
Helyenként ragasztópisztollyal rögzítettem egymáshoz azokat, hogy ne csússzanak el.
A házikó tetejéhez 22 cm-es háromszöget hajtogattam.
Ha más méretekkel dolgozol, a háromszög tevezésénél mindenképp vedd figyelembe, hogy annak nagyobbnak kell lennie, mint a négyzetnek!
A vezetőszálat elvezettem az egyik sarok előtt, majd hátulról visszavezettem azt a mellette lévő sarokhoz, ahol szintén ugyanígy átvezettem és ezt addig folytattam, amíg el nem értem a megfelelő falvastagságot.
A házikó tetejéhez kialakított háromszöget úgyanígy körbetekertem.

A háromszöget és a négyzet alakot, ragasztópisztollyal ragasztottam egymáshoz.

Amikor a ragasztó megszáradt, a házikót átfordítva, a négyzet üres részére méretre vágott pálcákat ragasztottam be keresztben.
Ehhez ragasztópisztolyt használtam.
A ragasztó száradása után, akril festékkel festettem le a házikót.
Ha sikerült fehér pálcákat tekernünk akkor a festés sokkal könnyebb, elég egy réteg festék rá.
Ha színes pálcákat tekertünk akkor minimum két rétegben fessük le, hogy a betük ne üssenek át.

A fehér organza anyagból levágtam két egyforma darabot és ezeket legyező formában összehajtogattam, majd a közepén zsinórral elkötöttem.
Vágjuk le a felesleges darabot úgy, hogy körülbelül fél-egy centiméterrel legyen nagyobb az organza a házikó ablakától!
A házikót átfordítva, beragasztottam a függönyt a helyére.
Ehhez szintén ragasztópisztolyt használtam.
Végül csak a dekorálás maradt hátra.
Apró virágokat ragasztottam rá és dekortoll illetve kartonpapír felhasználásával készítettem rá egy „Isten hozott” feliratot, illetve a tetejére egy masnit.
Ahhoz pedig, hogy könnyen tudjam az ajtóra rögzíteni egy félbehajtott fonaldarabot ragasztottam a hátuljára ragasztópisztollyal.













Mindenkit csak biztatni tudok, hogy készítse el bátran ezt a szépséget, hiszen tényleg nagyon egyszerűen elkészíthető és nagyon mutatós ajtódísz lesz belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megosztás

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...