2018. március 30., péntek

Csináld magad barka

Még gyorsan Húsvét előtt mindenképp meg szerettem volna nektek mutatni ezt az ötletet.

Személy szerint nagyon szeretem a barkát, de számomra elég nehéz hozzájutni.
Nem járok olyan helyekre, ahol be tudnám szerezni, illetve ismerőseim körében sincs olyan, aki rendelkezne barka fával.

Idén semmiképp se szerettem volna barka nélkül maradni és elhatároztam, hogy mindenképp kimegyek érte a piacra, de sajnos ez idén sem jött össze, hiszen az én nagy fiam lebetegedett és táppénzen volt az oviból.

Tudj meg mindent a komposztálásról!

Viszont ha én elhatározok valamit, akkor annak úgy is kell lennie, tehát nem hagytam annyiban a dolgot.


Eszembe jutott egy régebben látott ötlet, ami felett akkor elsiklottam, de most próbáltam felidézni.

Mivel roppant egyszerű ötletről van szó, ez nem tartott sokáig és alig vártam, hogy nekilássak a feladatnak.

Azonban tartottam attól, hogy nem fog annyira tetszeni, mintha igazi barka ágak lennének a vázámba, de kellemesen csalódtam, hiszen fantasztikusan mutat, ráadásul imádtam csinálni.

Remélem nektek is tetszik!

Ha érdekel a folytatás olvass tovább!

Még több ötletért lájkold a blog facebook oldalát!




Kellékek:
Papírpálcák (részletek lentebb)
Olló
Barna akril festék
Ecset
Fültisztító pálcika


A papírpálcák tekerését már annyiszor kiveséztük, hogy ebbe most nem szeretnék bővebben belemenni, hanem inkább belinkelem az egyik videómat, ahol részletesen bemutatom, hogy hogyan is kell.

Mivel én padlóvázába készítettem a barkákat, így hosszú darabokat kellett készítenem, ezért két pálcát toldottam egymásba egy darab barka ághoz.
A pálcák toldását szintén bemutatom a fentebb mutatott videómban.
A papírpálcákat barna akril festékkel színeztem, majd hagytam azokat alaposan megszáradni.
A fehér pálcákat elég csak egyszer átkenni, viszont ha színes a pálcád, több réteg is kellhet, hogy a betűk ne üssenek át.
Én újabban csak fehér pálcákat készítek napilapból.
Az újság szélét használom csak fel, aminek a színes (írásos) sarkától kezdem a tekerést, így szép fehér pálcákat kapok.
Ha megszáradt a pálca, bevagdalom a virágok helyét.
Felülről haladtam lefelé.
Ahogy ez első vágást megejtettem, tekertem a kezemben egyet a pálcán és az előző vágás alatt körülbelül 1,2-2 cm-el megejtettem a következő vágást, majd ismét fordítottam rajta egyet és kb. ugyanakkora távolságot kihagyva ejtettem a következő vágást.
Így haladtam a pálca háromnegyedéig körülbelül.
Még egy fontos dolog a vágást srégen csináljátok és soha ne vágjátok át a pálcát a felétől jobban, mert akkor könnyen hajlani fog,
A fültisztító pálcika felső részét szintén srégen vágtam le.
Egy pici szárat hagytam neki, hogy be tudjam dugni a helyükre.
Amikor kellőképpen meguntam a fültisztítók vagdalását, elkezdtem összeépíteni a barkát, ehhez csak annyit kellett tennem, hogy a fültisztítókat bedugtam a lyukakba.




Közben arra nagyon vigyáztam, hogy a pálcák ne törjenek meg, mert akkor elhajlanak a barka ágak, ami nem túl szép látvány.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megosztás

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...