2016. május 22., vasárnap

Különleges faldekoráció fillérekből


Már régóta nagyon tetszenek nekem az effajta többrészes faliképek, de azt mindig is tudtam, hogy hogyha lesz egyszer egy ilyenem, akkor az nem egy bolti darab lesz, hiszen a bolti több ezer forintos árral szemben, saját kezűleg pár száz forintból kihozható.
Mivel nekem volt maradék anyagom hozzá, így kevesebb, mint kétszáz forintomba került, hogy megalkossam ezt a szépséget, de akkor se csüggedj, ha neked nincs otthon mondjuk maradék tapétád, hiszen van más alternatíva is, ami hasonlóan olcsó ehhez.

Ha érdekel a folytatás olvass tovább!


Még több ötletért lájkold a blog facebook oldalát!
















Kellékek:
1 cm-es hungarocell tábla
Tapéta (helyette használhatsz csomagolópapírt vagy textíliát, de akár öntapadós fóliát is)
Ragasztópisztoly
Kétoldalú ragasztószalag
Sniccer
Vonalzó
Filctoll

Első lépésként a hungarocell szélességéből kimértem 1 centimétert és filctollal berajzoltam a vágásvonalat.
Azért volt szükség az 1 centiméter levágására, mert a hungarocell túl széles lett volna a tapéta szélességéhez képest, így nem tudtam volna az oldalait teljesen befedni a tapétával. 

Majd kimértem az egyes képrészek magasságát is és szintén filctollal rajzoltam be a vágásvonalakat.
Az én képeim magassága 30 centiméter lett. 
Egy mécses lángja fölött felforrósítottam a sniccer pengéjét.Az első melegítésnél a pengét legalább egy fél percig tartsátok a láng fölött, utána elég csak egy pár másodpercig ott tartani azt.
Következő lépésként a felforrósított pengével elvágtam a hungarocellt.
Vágásnál érdemes gyorsan dolgozni, hiszen a sniccer pengéje forró, így olvasztja a hungarocellt és ha lassan dolgozunk, akkor bizony nem lesz egyenes a vágásvonalunk, így a képrészek szélei sem.
Akkor jó forró a pengénk, ha úgy vágja a hungarocellt, mint a vajat, azonban nagyon hamar ki is hűl, így lehet, hogy vágás közben újra kell forrósítani azt, de ha elég gyorsan dolgozunk, akkor egy melegítéssel le tudunk vágni egy képrészt.
Amennyiben jól dolgoztunk, akkor egy ilyen szép és egyenes vágás lesz az eredmény. 
A következő lépés a tapéta méretre vágása volt.Az én 30 centiméteres képrészeimhez 40 centiméter széles tapétadarabot vágtam le, így alul és felül is vissza tudok hajtani 5-5 centimétert.
A tapétát sniccerel vágtam le, mert így volt a leggyorsabb, de természetesen ollóval is levágható. 
A tapétát a hungarocellre fektettem és ragasztópisztollyal felragasztottam.Fontos, hogy a ragasztót ne a hungarocellre nyomjátok, hanem a tapétára, hiszen a forró ragasztó megolvasztaná a hungarocellt, de így mire a ragasztó a hungarocellre jut, pont hűl annyit, hogy ne olvassza meg azt. 
Következő lépésként a hungarocell oldalán visszahajtottam a tapétát a képen látható módon.
Ezt a lépést mind a négy saroknál elvégeztem, majd vissza kihajtottam azokat.
A hungarocell hosszabb oldalit leragasztottam ragasztópisztollyal.
Természetesen most is a tapétára nyomtam először a ragasztót. 
Majd visszatértem a sarkokhoz és először a hátoldali részt ragasztottam a hungarocell oldalához.
Ezt a lépést mind a négy saroknál elvégeztem, majd leragasztottam a másik oldalt is.
Következő lépésként letekertem a tapétából egy viszonylag nagydarabot és ráillesztettem úgy a (már bevont) hungarocellt, hogy a minta folytonosnak látsszon.Filctollal a minták találkozása alatt körülbelül 5 centiméterrel kijelöltem a vágásvonalat.
Visszahajtottam a tapétát és alá helyeztem egy hungarocellt, mindeközben a mér bevont hungarocellt a tapétán hagytam, hiszen ehhez illesztettem hozzá a másik darabot.
Arra figyeljünk fokozottan, hogy a hungarocell szélei is egy vonalban legyenek egymással.
A tapétát hozzáragasztottam a hungarocellhez, majd ráhajtottam azt. 
Következő lépésként ugyanúgy vontam be a hungarocellt, ahogy az előző darabot és ennek megfelelően készítettem el a harmadik képrészletet is. 
A képrészek hátoldalán alulra és felülre kétoldalú ragasztószalagot ragasztottam, így méregetés nélkül tudtam a falra rögzíteni.
A képrészek szinte pillekönnyűek, így a kétoldalú ragasztószalag tökéletesem megfelel a rögzítéshez.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megosztás

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...