2016. május 8., vasárnap

Modern fali képtartó

Mostanában nagyon divatosak ezek az úgynevezett fali képgalériák, -ám egy ilyen darabért- az üzletekben nagyon sok pénzt el tudnak kérni, pedig házilag is nagyon könnyen el lehet készíteni a bolti ár töredékért egy pár órás munkával.
Arról nem is beszélve, hogy ha boltban készen vesszük meg, nem választhatjuk meg magunk a képek méretét, tájolását, elrendezését.

Ez a két nyomós érv késztetett végül arra, hogy a vásárlás helyett inkább a készítést válasszam és nagyon jó döntésnek bizonyult, hiszen ha minden anyagköltséget össze számolok még akkor sem
sokkal haladták meg kiadásaim az 1000 forintot.

Ha érdekel a folytatás olvass tovább!

                         Még több ötletért lájkold a blog facebook oldalát!








Kellékek: 
Extrudált polisztirol lap (barkács áruházakban is kapható, szigeteléshez használt anyag) 
Sniccer 
Fekete zománcfesték 
Ecset 
Fekete kartonpapír 
Olló 
Ragasztópisztoly 
Vonalzó 
Toll 
Kétoldalú ragasztószalag (esetleg gyurmaragasztó) 
Fonal (esetleg damil vagy zsinór)



Első lépésként felrajzoltam a képkereteket.
Én 15x21 cm-es képkereteket alakítottam ki és ezekhez 3 cm-es keretet rajzoltam.
Az általam szánt helyre mindenképp álló képkeretre volt szükségem, így a képkeretek elrendezését  is ennek megfelelően alakítottam ki, de természetesen az, hogy álló vagy fekvő képkeretet szeretnénk-e szabadon választható, mindössze annyi a dolgunk, ha fekvő keretet szeretnénk, hogy ne függőlegesen, hanem vízszintesen rajzoljuk fel a vázlatot.
A polisztirol lapra tollal és filctollal is egyaránt könnyen tudtok rajzolni.

Következő lépésként a két középső képkeret szélességében kettő, míg hosszúságában négy darabra osztottam és berajzoltam a vonalakat.
Ezek a vonalak fognak segíteni abban, hogy a betűket egységes méretre tudjuk szerkeszteni.
Harmadik lépésként felrajzoltam a feliratot.
A betűvastagságom két centiméteres lett  a vonalakat vonalzó mellett rajzoltam meg. 














Azért, hogy vágás közben biztosan ne hibázzak bejelöltem azokat a részeket, amiket ki kellett vágnom.


Sniccerel kivágtam a képkereteket és a betűket is.Fontos figyelnünk arra, hogy a sniccer pengéje ne ferdüljön el vágás közben. Tartsuk végig merőlegesen, különben ferde vágásvonalat fogunk kapni és nem lesz szép a végeredmény.
Amikor kész voltam a vágással fekete zománcfestékkel lefestettem és megvártam, míg teljesen megszáradt a festék, ez körülbelül 24 óra volt.
Az én képkeretemhez elég volt egy rétegben festeni, azonban ha elsőre nem lesz tökéletes a festés, akkor vigyünk fel még egy réteget, de ebben az esetben is várjuk ki az első réteg teljes száradási idejét.
A kartonpapírt a képméret szélességével megegyező méretűre vágtam és felragasztottam azt a képkeret hátoldalára.Az én képkeretemhez összesen kettő darab kartonpapírra volt szükség.
A „love” felirat mögötti részt utólag vágtam ki sniccerrel. Ehhez kimértem egy képtartó hosszúságát és szélességét.
A falra való rögzítéshez egy fonaldarabot félbehajtottam és felragasztottam a képkeret hátuljára, mivel a polisztirol lap nagyon könnyű, ez tökéletes megoldás ahhoz, hogy megtartsa a keretet.
Végül a  fényképek hátuljára kétoldalú ragasztószalagot ragasztottam és, így rögzítettem azokat a helyükre.
Kétoldalú ragasztószalag helyett használhatunk gyurmaragasztót is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megosztás

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...