2016. július 24., vasárnap

Tapétából roló fillérekből

Adott volt kettő darab kisebb méretű ablakom, amire már régóta szerettem volna redőnyt csináltatni, de két kis ablak miatt egy redőnyös sem akart eljönni hozzám, viszont adva volt egy fél tekercs fel nem használt tapéta is, így ebből egyértelműen az következett, hogy, majd ennek felhasználásával megoldom magam a sötétítés problémáját.
Most pedig még hálás is vagyok annak a pár redőnyösnek, aki visszautasított, hiszen egy jó pár ezer forintot megspóroltak nekem, hiszen minden kellék volt itthon, így egy forintomba sem került.

Érdekel mi mindenre jó a citromlé? További takarékos otthoni megoldásért olvasd el ezt a cikket!



Ha érdekel a folytatás olvass tovább!
Még több ötletért lájkold a blog facebook oldalát!





Kellékek:
Tapéta
Fonal vagy zsinór
Olló
Sniccer
Ragasztópisztoly

Csipesz
Hústű
Szemöldökcsipesz

Szerencsémre a tapéta mintázata olyan volt, hogy nem számított, ha nem függőlegesen, hanem vízszintesen készítem az árnyékolót.
Lemértem az ablak szélességét és arra rászámoltam 10 cm-t, majd kimértem a tapétát és levágtam abból három egyforma darabot.
A két szélén és közepén kimértem 
a hajtásvonalakat 2 cm távolságot hagyva azok között.Azt fontos megjegyeznem, hogy nagyobb szélességű (1 m felett) ablakokra nem ajánlom, hogy egyben készítsétek el.

Inkább felezzétek a méretet és dupla rolót készítsetek.
Majd a vonalakat használva hajtogassuk meg a tapétát.
A hajtásvonalak abban fognak nagy segítséget nyújtani, hogy ne csússzon szét a tapéta és szép egyenes csíkokat kapjunk.
Először a vonalat használva, a két szélt hajtottam be majd a közepét, figyelve arra, hogy ne csússzon szét.
Miután behajlítottam, egy vonalzó élét minden vonalon áthúztam. 
Miután minden vonallal kész voltam, legyezőbe hajtogattam a tapétát.
Ennél a lépésnél is mindvégig figyeltem arra, hogy a tapéta ne csússzon szét és szép egyenesek legyenek a hajlítások. 
Amikor mindhárom tapétadarab kész volt ragasztópisztollyal összeragasztottam azokat.
Ne használjatok sok ragasztót, mert akkor csúnyán látszani fog, inkább kicsi szakaszonként haladjatok a ragasztással. 
Miután a ragasztással is kész voltam egy vastagabb hústűvel, a tapéta két oldalán kilyukasztottam a tapétát teljes hosszában.
Itt is minél inkább próbáljatok arra törekedni, hogy a lyukak egy vonalban legyenek egymással.
Akinek van papírlyukasztója, megspórolhat magának egy kis időt, bár abszolút nem nevezhető időigényes feladatnak. 
Egy csipesz közé befogtam a fonalat, ami lehet akár szemöldökcsipesz is.Fonal helyett használhattok zsinórt, de akár szalagot is a lényeg, hogy jól mutasson és passzoljon a tapétához. 




















A csipesz segítségével átvezettem a fonalat az előzőleg kialakított lyukakon mindkét oldalon.
Ezt a lépést óvatosan végezzük, nehogy túl nagy erővel próbáljuk meg átszúrni a csipeszt a lyukakon és elszakítsuk a tapétát.


 A roló legfelső hajtásába belülről fahengert ragasztottam (barkácsboltokban kapható, de akár tipli rúddal is helyettesíthető) ragasztópisztollyal.
A fahenger alá még a ragasztás előtt egy nagyobb fonaldarabot ragasztottam be a felfüggesztéshez mindkét oldalra.
A fonal végére egy régi felsőről leszedett bújtatót húztam fel és a fonal végét csomóra kötöttem, ennek segítségével nagyon könnyen fel tudom húzni a rolót és nem kell minden alkalommal elkötnöm a fonalat.Ha nincs ilyen bújtatód, akár ruhacsipesszel is megoldhatod, hogy ne kelljen a fonalat mindig kötögetni, mondjuk a tapéta alapszínére lefestve. 
A felfüggesztést nagyon egyszerűen oldottam meg, hiszen az előre felragasztott fonallal csak odakötöztem azt a karnistartóra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megosztás

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...