2017. január 18., szerda

Hétköznapi üvegekből különleges dekoráció

Nagyon szeretek nagy lakberendezési áruházak dekorációs osztályán, nézelődni, inspirálódni.
Viszont mindig meglepődök azon, hogy milyen horribilis árréssel dolgoznak ezek az üzletek.
Már jó pár éve fellelhetőek ezek polcain is a sima, háztartásban használatos üvegekből készült dekorációk, amikért szemtelenül sok pénzt tudnak elkérni, ahhoz képest, hogy mekkora ezeknek a dekorációknak az anyagköltsége, főleg ha nagyüzemben gyártják azokat.
Én viszont ismét nem csábultam el és megint megspóroltam magamnak pár ezer forintot azzal, hogy körülbelül másfél óra alatt elkészítettem ezeket a szépségeket.


Ha érdekel a folytatás olvass tovább!
Még több ötletért lájkold a blog facebook oldalát!





Kellékek:
Befőttesüvegek
Pezsgős üvegek
Öntapadós fólia
Festék spray
Magasfényű lakk spray
Olló
Strassz szalag
Ragasztópisztoly

Legelső lépésként megszerkesztettem a szöveget Microsoft Wordben.A betűk méretének én „350”-et állítottam be, ehhez semmilyen mérést nem végeztem el, csak szemmérték kellett hozzá.
Amikor a szövegszerkesztéssel kész voltam, a laptopot átfordítottam, úgy, hogy a monitor legyen az asztalon és átrajzoltam a betűket.Így megspóroltam magamnak a nyomtatást.
Fehér papírból kivágtam egy, a betűk magasságával megegyező négyzet alakú darabot.
Félbehajtottam a papírdarabot és berajzoltam rajta a fél szív formát egy tollal.
Kivágtam a betűket egy ollóval.
Először csak egy betűt vágtam ki és ráillesztettem az üvegre, hogy megfelelő méretűre sikerültek e.
Mivel jó volt a méret, kivágtam a többit is és a szív formát is.
A sablonokat átrajzoltam öntapadós fóliára.
Az „E” és az „L” betűt tükrözve rajzoltam fel, mert én a fólia öntapadós felére rajzolta
m. 
Egy éles ollóval az öntapadós fóliából is kivágtam a betűket.
Sokszor kérdezitek tőlem, hogy a címke alatti ragasztót hogy lehet maradéktalanul leszedni az üvegről.
Én mindig azzal kezdem, hogy az üveget forró folyóvíz alá tartom és hagyom, hogy kicsit feláztassa a papírt a víz, ha szerencsém van le is jön a ragasztó nagy része.
Nem minden esetben van ám szerencsém , ha csak kevés ragasztó marad az üvegen azt egy sima konyhai dörzsivel leszedem, viszont, nagyobb ragasztódarabok leszedéséhez acetonos körömlakklemosót használok.
Volt olyan üveg, aminél kicsit hosszadalmas folyamat volt, de nem volt még olyan ragasztó, amit nem tudtam volna így leszedni az üvegről.
Miután az összes ragasztó lejött az üvegről, még egyszer áttöröltem és mosogatószerrel szépen elmostam, hogy teljesen zsírmentesek legyenek.
Amikor megszáradtak az üvegek felragasztottam a sablonokat.
Én átlátszó fóliát választottam, mert ezalatt látszanak legjobban a megbújó levegőbuborékok, amik alá befolyhat a festék, úgyhogy ezeket alaposan el kell dolgozni a fólia alatt.
Kedvenc fázisom következett, a festés.
Én a festéshez festék sprayt használtam, méghozzá fehér színben.
Sokáig vacilláltam az ezüst verzión is, de nem bántam meg végül a döntést.
Fontos, hogy a festéket, kb. 20 cm távolságról fújjátok és inkább vigyetek fel több vékony réteget.
Nagyon fontos, hogy erre a két dologra figyeljetek, különben a festék megfolyik és jöhet a csiszolópapír.
A festék spray száradási ideje nagyon rövid, így perceket kell csak várnod, mielőtt újra átfestheted.
Amikor az utolsó réteg festék is megszáradt, magasfényű lakkal fixáltam a festéket az üvegen, így sokkal tartósabb lesz a végeredmény.

A lakk teljes száradása után, óvatosan leszedtem az üvegről a fóliát és utolsó lépésként még strassz szalagot ragasztottam ragasztópisztollyal az üveg aljára és tetejére, hogy feldobjam azt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megosztás

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...