2017. február 9., csütörtök

Fogvájóból és fonalból szív alakú kosárka

Már nagyon régóta szerettem volna kipróbálni ezt a technikát, hiszen abszolút a papírfonásra emlékeztet, viszont az anyagok teljesen mások, ami mindenképp izgalmassá tette számomra ezt az ötletet.
Régóta él a fejemben a kép a szép fehér-ezüst kosárkámról, hiszen imádom ezt a színösszeállítást.
Végül abszolút nem bántam meg, hogy időt szakítottam rá, hiszen nagyon izgalmas volt az elkészítése, bár a papírfonás azért még mindig nagyobb előnyt élvez nálam, de a fogvájós kosár elkészítésének is élveztem minden percét és biztos vagyok benne, hogy fogok még ilyet készíteni.
Ráadásul ez a szépség, fantasztikus Anyák napi ajándék is lehet, így fillérekből lehet meglepni az Édesanyákat valami különlegessel és egyben egyedivel.


Ha érdekel a folytatás olvass tovább!

Még több ötletért lájkold a blog facebook oldalát!







Kellékek:
Fogvájó
Fonal
Ragasztópisztoly
Extrudált polisztirol lap (vagy hungarocell tábla)
Strassz szalag
Fehér akril festék
Olló
Fehér papír
Filctoll
Sniccer

Egy A4-es fehér papírt félbehajtottam.Használhattok akár kisebb papírt is, nekem ez felelt meg méretben és ez volt itthon, amit nem sajnáltam elhasználni.
A félbehajtott papírra, megrajzoltam egy fél szív formát, majd kivágtam, így egy szabályos szív sablont kaptam.
A szív sablont áthelyeztem az extrudált polisztirol lapra és egy filctollal átrajzoltam a körvonalait.
A megrajzolt vonal mentén sniccerrel kivágtam az extrudált polisztirol lapból a szív formát.
Ha sima hungarocellt használtok, a sniccer pengéjét gyertyaláng felett forrósítsátok fel vágás előtt, illetve ha kihűlt a penge folyamatosan melegítsétek azt, mert így fogtok szép egyenes vágást kapni.
Igaz, hogy az extrudált polisztirol lap drágább, de könnyebben lehet szépen vágni, melegítés nélkül is és egy darabból akár több kosárkát is készíthettek, vagy más dekorációkhoz is felhasználhatjátok.
Az alapnak fehér akril festékkel adtam meg a kívánt fehér színt.
Ezt a lépést, ha hungarocellt használtok, elhagyhatjátok.
Fontos, hogy a szív oldalait is fessétek le az akril festékkel.
A szív szélére körbe, egymástól körülbelül egyforma távolságra szurkáljuk be a fogvájókat.
Amennyiben hungarocellt használtok, érdemes a fogvájókra ragasztót tenni –mondjuk ragasztópisztollyal- mielőtt beszúrjátok azokat.
Az extrudált polisztirol lapban, ragasztás nélkül is stabilan fognak állni a fogvájók.


A szív alján kezdtem el a tekerést, mégpedig úgy, hogy a fonalat az egyik fogvájóhoz odacsomóztam.
A fonal végét egy ollóval vágjátok le.


Majd a papírfonásban, kerítésfonásként ismert technikát alkalmaztam.
A fonalszálat a fogvájó előtt, majd mögött, majd előtt, majd mögött  –és így tovább- vezettem körbe-körbe a fogvájók között.
Ne húzzátok erősen a fonalat fonás közben, mert akkor össze fogjátok húzni a fogvájókat is.
Én is csak épp annyira húztam szorosra a fonalat, hogy enyhén befelé szűkülő kosarat kapjak.
A szív köré alul ragasztópisztollyal strassz szalagot ragasztottam.
Ha túl vastagnak bizonyul a strassz szalagot vágjatok le belőle egy-két sort ollóval.
Szerettem volna, ha a kosaramat, még díszíti egy-két sor strassz, így, amikor elértem a kellő magasságot, elkötöttem a fonalat és a fogvájókra ragasztópisztollyal felragasztottam egy sor strasszt.
Ezután ismét elkezdtem a fonást, mint a legelején.
A fogvájók tetejére, szintén egy sor strasszt ragasztottam és a túllógó fogvájó darabokat egy éles ollóval levágtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megosztás

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...