2017. április 25., kedd

Spatulákból színes és vidám képkeret

Mint azt már említettem nektek, elhatároztam, hogy telepakolom a lakást a gyerekeim fényképeivel, hiszen eddig nem igazán voltak kint róluk képek.

A múltkor már mutattam nektek egy nagyon egyszerű és olcsón kivitelezhető képkeretet, ami nagy örömömre nagyon népszerű bejegyzés lett a blogon.

Ezen felbuzdulva gondoltam megmutatom a következő,  legalább annyira egyszerű és olcsón kivitelezhető képkeretemet is.


Most a célom egy sokkal vidámabb, színesebb képkeret volt, így bátrabban játszottam a színekkel és imádom a végeredményt.


Nekem nagyon tetszik, remélem, hogy nektek is legalább annyira tetszeni fog, mint az előző képkeretem.


Ha érdekel a folytatás olvass tovább!

Még több ötletért lájkold a blog facebook oldalát!





Kellékek:
Spatula (gyógyszertárban kapható)
Dekorszalag
Fényképek
Ragasztópisztoly
Festék spray




A munkafolyamatot a spatulák alapozásával kezdtem.
Én ehhez univerzális alapozó sprayt használtam.
A spatulákat egy vékony rétegben fújtam le, majd hagytam teljesen megszáradni.
Amikor az alapozó teljesen megszáradt – ez mindössze néhány percet vett csak igénybe- festék spray-el  fújtam színre a spatulákat.
Mivel már előre tudtam, hogy a képkerethez a  gyönyörű, pink színű szalagomat fogom használni, gondoltam ehhez különösen jól mutatna, ha a keret ezüst színű lenne.
Volt is itthon ilyen festékem, így ezzel fújtam le a spatulákat.
A festést körülbelül 20 cm távolságról végezzétek és inkább több vékony rétegben fújjátok, különben a festék megfolyhat és csúnya lehet a végeredmény!
A rétegek között azonban mindenképp várjátok ki a száradási időt, ami mindössze néhány percet vesz igénybe, festék spray használata esetén!
Először ragasztás nélkül megterveztem a spatulák elrendezését.
A képen jól látszik, hogy végül melyik megoldás mellett döntöttem.
Először alulra és felülre is két-két darab spatulát fektettem szorosan egymás mellé, majd két oldalra függőlegesen egy-egy spatulát helyeztem, amire vízszintesen alulra és felülre is raktam egy-egy spatulát, úgy, hogy az alatta lévőket takarja.
Utolsó lépésként még egy-egy spatulát tettem függőlegesen is, de ezt nem takarásban.
Amikor végeleges lett az összeállítás ragasztópisztollyal egymáshoz ragasztottam a darabokat.
Összesen 5 darab képkeretet készítettem ugyanígy.
Az összeállítást követően, a képkeretet egy fehér papírlapra fektettem és a belső keretet átrajzoltam.
Erre a keretre körülbelül két centimétert ráhagyva, kivágtam egy négyzet formát.
Ebből összesen szintén öt darabot vágtam ki.
Ezekből készítettem a képkeretek hátsó részét, méghozzá úgy, hogy a képkeretet lefordítva egyszerűen ragasztópisztollyal rögzítettem a papír két szélét és az alját.
Bár nagyon szerettem volna elkerülni, hogy a fényképekből le kelljen vágnom, ezt nem tudtam megtenni, hiszen kisebb lett a képkeret.
A fényképet a keretre helyeztem és egy tollal bejelöltem rajta, hogy hol kell levágnom.
A képkereteket fejjel lefelé fektettem, majd erre egy hosszú szalagdarabot.
Minden képkeret aljához és tetejéhez ragasztópisztollyal rögzítettem a szalagot.
Arra figyeltem hogy se fénykép, se a papír felső része ne legyen ragasztós, így megmaradt a képek cserelehetősége.
A szalag felső részére egy masnit ragasztottam, majd a felesleges darabot levágtam.
A szalagból levágtam egy vékony darabot, amit félbehajtva, a masni hátuljára ragasztottam.A képkeretet ennek segítségével akasztom a falra.
Nem szerettem volna a pink és ezüst szín különlegességéről annyira elvonni a figyelmet, de mégis szerettem volna neki adni még egy kis pluszt így egy kevés halványzöld színű virággal turbóztam kicsit fel a keretet.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megosztás

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...