2012. június 3., vasárnap

Az én kedvenc csináld magad lámpám

Ezt már régebben is kinéztem magamnak egy külföldi oldalon, ahol elég borsos áron árulták. Akkor eltettem kedvencek közé a kívánság mappámba, hogy majd egyszer ha sok pénzem lesz meglepem magam vele.

Aztán vírusos lett a gépem a kívánság mappámnak pedig nyoma veszett és el is feledkeztem erről a gyönyörűségről, míg ma rá nem találtam újra.

Többet viszont nem akarom elveszíteni, de fizetni sem akarok érte majd kétszázezer forintot így úgy gondoltan kitalálom, hogy tudnám elkészíteni.




Kíváncsi vagy mit találtam ki?




Akkor olvasd tovább.

















Szükséges eszközök:
Polisztirol lap azaz nikecell
Öntapadós matrica vagy zsírpapír
Cérna, fonal vagy damil

Lámpa foglalat
Befőttes üveg

Elkészítés, ahogy én gondolom (ha vkinek van jobb ötlete tudassa velem :) ):
A polisztirol lapból vágjunk ki akkora átmérőjű kört, amekkora csillárt szeretnénk..
Az öntapasós matricából vágjunk ki apró köröket.
A polisztirol lap közepére fúrjunk akkora lyukat, amin átfér a lámpafoglalat vezetéke és szereljük be, majd rajzoljunk be kifelé haladva egy ceruzával egyre nagyobb köröket. A körökön jelöljük meg pici pöttyökkel a szálak helyét.
A cérnából vágjunk le egy darabot majd egymás alá ragasztgassuk fel a köröket úgy, hogy két matricát egymással szembe forgatva ragasszuk közé a cérnát, amit előzőleg felfűztünk a tűre. A lámpaalapot lógassuk fel valahová, majd a tűvel fűzzük át rajta a kész szálat és a tetején kössük el.
A legbelső körön egész a tetejétől ragasszuk a matricákat, majd a következő kört egy sorral lejjebb, majd kifelé haladva a következő sort megint eggyel lejjebb és így tovább, míg el nem értük az utolsó kört is.
Tehát ahogy haladunk a körön kifelé mindegyik körben a szálakat egy sorral lejjebb kezdünk, de arra is figyeljünk, hogy körülbelül két sor matricával hamarabb is fejezzük be.
Ha fel van lógatva a lámpa és úgy csináljuk szépen lehet alakítgatni a formát.
Ahhoz, hogy a lámpánk tűzbiztos legyen egy befőttes üveg tetején szintén fúrjunk egy akkora lyukat, hogy a lámpa foglalat vezetéke beférjen és ebbe tegyük bele és használjunk energiatakarékos izzót és még így se érjenek a matricadarabok az üveghez.

Ha nem szerelünk bele lámpa foglalatot akkor egy tökéletes mennyezeti dísz lesz a végeredmény.

Kép forrása


3 megjegyzés:

  1. Szia Edina!

    Nem tudlak lájkolni, mert nem vagyok fent a facebookon, de tudnod kell, hogy teljesen oda vagyok az ötleteidért! :)

    Erre a lámpás dologra még az jutott eszembe, hogy jól nézne ki kagylókorongokból is, bár az nem olcsó mulatság, csak ötlet képpen említem meg!
    Egy link, hogy lásd mire gondolok:
    http://bottyangyongye.superwebaruhaz.hu/kagylo-gyongy-fank-lila-16-t155309

    Köszönöm!
    És további jó kreatívkodást! :)

    Kata

    VálaszTörlés
  2. Találtam olyan lámpát is, hogy lásd! :)
    http://www.marrakesh.hu/marraweb/site/termek_view.php?id=1543

    VálaszTörlés
  3. Szia Kata! Nagyon szépen köszönöm,aranyos vagy!
    Természetesen jól néz ki abból is igen. Én is ismerem ezeket a szépségeket csak az a baj, hogy rengeteg pénzbe kerülne ebből megcsinálni, de lehet készíteni hasonló hatást elérve zsírpapírból is. Készülök is írni arról egy bejegyzést. :)
    További szép napot és Kellemes Ünnepeket!

    VálaszTörlés

Megosztás

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...