2016. június 12., vasárnap

Stílusos levéltartó az előszobába

Már nagyon régóta szerettem volna találni egy megoldást az éppen aktuális leveleim tárolásának megoldására, hiszen eddig egy fiókban tartottam azokat a nappaliban és bizony ezzel a megoldással több problémám is volt.

Az egyik problémám az volt, hogy a fiókban nem tudtam azokat úgy rendszerezni, ahogy szerettem volna, a másik pedig, hogy két gyerekkel a reggeli rohanás közepette mindig elfelejtettem a fiókból kivenni az épp aktuális csekkeket, leveleket.

Első nekifutásra végignéztem egy pár áruház polcait, de most sem sikerült olyan darabot találnom, ami az én igényeimnek megfelelt volna, illetve ezúttal is úgy döntöttem, hogy nem fogok kiadni több ezer forintot valami olyanért, amit magam is elkészíthetek ennél jóval olcsóbban.



Ha érdekel a folytatás olvass tovább!

Még több ötletért lájkold a blog facebook oldalát.










Kellékek:
Zsákvászon
Hungarocell tábla
Sniccer
Ragasztópisztoly
Gyertya
Olló
Szaténszalag
Strassz szalag

Legelső lépésként a hungarocell méretre vágását kell elkészítenünk.
Az én levéltartóm 50 cm magas és 40 cm széles lett.
Mérőszalaggal mérjük ki, hogy mekkora levéltartót szeretnénk készíteni és húzzuk meg a vágásvonalakat.
Majd egy gyertya lángja fölött forrósítsuk fel a sniccer pengéjét.
Első alkalommal érdemes a sniccer pengéjét legalább fél percig a láng fölött tartani.



Majd a forró pengét vezessük végig a vágásvonalakon.A forró penge úgy siklik a hungarocellen, mint kés a vajon, ha vágás közben veszít ebből a tulajdonságából az azt jelenti, hogy kihűlt a penge és újra melegíteni kell. 
Következő lépésként a zsákvászon méretre vágása következik.
A zsákvászon mérete minden oldalon legalább 5 centiméterrel legyen nagyobb, mint a hungarocell mérete.
Én ollóval egy 60 x 50 centiméteres darabot vágtam le. 
Következő lépésként a hungarocellt kell bevonnunk a zsákvászonnal, ehhez terítsük ki a zsákvásznat egy sima felületre és helyezzük rá a hungarocellt.
A zsákvásznat ragasztópisztollyal rögzítsük a hungarocellre.
Fontos, hogy a ragasztót a zsákvászonra nyomjuk,  mert a 
hungarocellt a forró ragasztó megolvasztaná.
Miután leragasztottuk a zsákvászon egyik oldalát, hajtsuk vissza a sarkot és ragasszuk le azt is. 
Majd ragasszuk le a másik oldalát is és ezt a lépést minden oldalnál végezzük el.
Következő lépés a levéltartó fiókok kialakítása lesz.
Ehhez a zsákvásznat akkora méretűre szabjuk le, amekkora fiókokat szeretnénk majd.
Én 15 cm magas és 50 centiméter széles zsákvásznat vágtam le ollóval. 
Ezután a zsákvászon hosszabb oldalát hajtsuk vissza és ragasztópisztollyal ragasszuk le, így nem fog foszlani az anyag.
Ezt a lépést elég csak az egyik oldallal elvégezni.












Majd igazítsuk a levéltartó leragasztott részét az alap tetejéhez.

Következő lépésként ragasszuk a zsákvászon alsó részét ragasztópisztollyal az alaphoz. 
Ezután fordítsuk át a levéltartónkat és ragasszuk le a zsákvászon oldalait is. 
Következő lépésként a második levéltartó fiók kialakítása következik, amit ugyanúgy szabjunk méretre és ragasszuk vissza az egyik oldalát, mint az előzőnél, ha ezzel kész vagyunk ragasszuk fel úgy, hogy egy kicsit lógjon rá a felette lévőre.
Ezt a lépést annyiszor végezzük még el, ahány levéltartó fiókot szeretnénk.









Az utolsó levéltartó fiók alját visszahajtva ragasszuk le az alap hátoldalára. 
Következő lépésként a levéltartó széleire ragasztópisztollyal fehér szaténszalagot ragasztottam, keretet adva így a levéltartómnak. 
Következő lépésként a szaténszalagra strassz szalagot ragasztottam.Nekem volt itthon hat soros strassz szalagom, ami pont megfelelő volt méretben, de ha szélesebb a strassz szalag, mint, amekkorára szükségetek van ollóval vágjátok le a felesleges sorokat.
Abban az esetben, ha viszont vékonyabb, ragasszatok fel több sort egymás mellé.
A levéltartó fiókok felső részére is rögzítettem egy-egy sor strasszt.

Utolsó lépésként a felfüggesztést kellet megoldanom, amihez levágtam két egyforma méretű fonaldarabot és félbehajtva ragasztópisztollyal rögzítettem azokat a levéltartó hátuljára.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megosztás

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...