2016. szeptember 13., kedd

Díszpárna huzatból csini retikül

Már régóta pakolgatok kettő darab párnahuzatot, amit még régebben vásároltam, mert nagyon megtetszett és nagyon jó áron jutottam hozzá, de időközben változott a lakás színvilága, így használni már nem tudtuk sajnos.

Kidobni viszont sajnáltam, mert tudtam, hogy egyszer még valamire fel fogom használni.
Aztán nemrég szembejött velem az ötlet és tudtam, hogy azonnal el kell készítenem.
Nem bántam meg, hogy végül ez lett belőle, mert egyszerűen imádom és biztos nem fog velem szembejönni az utcán!


Ha érdekel a folytatás olvass tovább!

Még több ötletért lájkold a blog facebook oldalát!







Kellékek:
Díszpárna huzat

Cérna
Olló
Ragasztópisztoly
Kartondoboz


Először is a díszpárna huzat cipzárját bontottam ki.
Ezt a lépést óvatosan végezzétek el, hiszen a cipzárra még szükségünk lesz.


Következő lépésként kettévágtam a huzatot.
Körülbelül akkora darabot vágjatok le a huzatból, amekkora retikült szeretnétek.
Én úgy vágtam szét a párnahuzatot, hogy abból kijött egy kisebb (alacsonyabb) és egy magasabb retikül is, így egy párnahuzatból kettő darab lett.
Majd ahol a párnahuzatot elvágtuk, ott most varrjuk össze kifordítva.
Varrógéppel gyorsabb lett volna a varrás, de épp nem volt itthon varrógéptűm hozzá, így maradt a kézi varrás, de nem volt sokkal időigényesebb ez a megoldás sem.
Varrás után fordítsuk színére a párnát.
Következő lépésként szétvágtam egy kartondobozt és levágtam belőle egy akkora darabot, ami a párnahuzat méretétől hosszában és keresztben körülbelül egy centiméterrel kisebb volt.
 
Következő lépésként hajtsuk félbe kicsit a kartonpapírt és helyezzük azt bele a huzatba.
Arra figyeljünk, hogy ne nagyon törjük meg a kartonpapírt, mert akkor a retikülnek nem lesz olyan jó a tartása.


Következő lépésként félbehajtottam a retikült.
Itt is arra figyeljetek, hogy ne törjétek meg túl sokszor a kartonpapírt.
Szintén tűvel és cérnával összevarrtam a retikül két oldalát.Mindkét oldalát kétszer varrtam át és jó szorosra húztam a cérnát, hogy véletlenül se szakadjon szét a retikül használat közben.
A fülekhez levágtam kettő darab egyforma széles és hosszú darabot a maradék anyagból.
Itt is figyeljetek arra, hogy a leszabott darab egy kicsit szélesebb legyen, mint, amilyen széles füleket szeretnétek valójában.
A fülekhez levágtam kettő darab egyforma széles és hosszú darabot a maradék anyagból.
Itt is figyeljetek arra, hogy a leszabott darab egy kicsit szélesebb legyen, mint, amilyen széles füleket szeretnétek valójában.
Következő lépésként a füleket ragasztópisztollyal ragasztottam be.


Következő lépésként a cipzárt varrtam be, természetesen varrógéptű hiányában ezt is kézzel, tűvel és cérnával végeztem el, de nem volt egy időigényes művelet.
Mivel az eredeti párnahuzathoz hosszabb cipzárra volt szükség, mint az én retikülömhöz, így egyszerűen levágtam a végéből a felesleges darabot.
Nagyon tetszett a retikül, de valami még hiányzott róla, így egy szaténszalagból készült virággal dobtam, amit ragasztópisztollyal ragasztottam fel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megosztás

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...