2017. június 27., kedd

Alkoss vízipisztollyal

Még a régi elbontott gardróbunkból mindig volt olyan polcdarab, amit sajnáltam kidobni és arra várt, hogy egyszer legyen végre belőle valami.

Aztán a nagyfiamra rájött az alkotói vágy és nagyon szeretett volna valamit készíteni.
Nemrég egy ugyanilyen alkalommal készítettünk a szobájába egy hasonló Batman-es képet és már akkor tudtam, hogy én is szeretnék az étkezőbe egy hasonlót csak virág vagy lepke mintával.

Mivel akkor nagyon élvezték a „munkát” az Öccsével, gondoltam, hogy akkor most jött el az ideje annak, hogy elkészüljön az én pillangós képem is.
A „munkát” most is legalább annyira élvezték és nagyon büszkék magukra, hogy Anyának is alkottak valami szépet.


Anyának pedig lett egy nagyon szép faldekorja, végre eggyel kevesebb polcdarabja és a fiúkkal egy szuper közös délutánja.

Ha érdekel a folytatás olvass tovább!

Még több ötletért lájkold a blog facebook oldalát!







Kellékek:
Bútorlap vagy festővászon
Akril festék
Festék spray
Nyomtatópapír
Olló
Öntapadós fólia
Csiszolópapír (bútorlap használata esetén)
Képakasztó
Átlátszó, csillámos akril festék (opcionális)

A munkát a bútorlap csiszolásával kezdtem.Ehhez finom csiszolópapírt használtam és addig csiszoltam a bútorlapot, amíg egy egységesesen matt, csúszásmentes felületet kaptam, majd alaposan portalanítottam.
A portalanítás után festék spray használatával adtam meg az alapszínt a bútorlapnak.
Ha festék spray-t használtok, a festést körülbelül 20 cm távolságról végezzétek és nagyon figyeljetek arra, hogy a festék ne folyjon meg!
Inkább több vékony rétegben fessetek, két réteg között pedig várjátok ki a megfelelő száradási időt, ami az általam használt festéknél például mindössze néhány perc!
Következő lépés a sablon megrajzolása volt.
Ehhez most sem nyomtattam sablont –már csak azért sem, mert most sem lett volna elég a sima A4 méret- hanem a monitoron rajzoltam át a mintát.
Ehhez megnyitottam a képet, majd felnagyítottam azt akkorára, amekkorára szerettem volna a pillangót, majd a fehér lapot a monitorra helyezve elkezdtem átrajzolni a mintát.
Akkora volt a nagyításom, hogy egyben nem fért el a monitoron, így amikor megrajzoltam a látható részt, áthúztam a képet és a papírt odaigazítva megrajzoltam a pillangó többi részét is.
Rajzolás után, kivágtam a sablont, majd átrajzoltam az öntapadós papírra.
Rajzolás után a pillangó felezővonalán kettéhajtottam az öntapadós papírt és kivágtam a mintát.
Vágás közben nagyon figyeltem arra, hogy a papír ne csúszkáljon, így egy szép szimmetrikus pillangóm lett.
Ha nem vagytok biztosak magatokban a papír széleket inkább cellux-al rögzítsétek egymáshoz, úgy biztosan nem fog csúszkálni a papír!
Amikor már a festék teljesen meg volt száradva, felragasztottam a sablont a festett bútorlapra.A sablon felragasztása során nagyon figyelni kell arra, hogy a szélek rendesen odatapadjanak, hiszen ha egy kis levegő is marad a sablon alatt, oda a festék be fog folyni és csúnya lesz a végeredmény.
A sablon felragasztása után következhetett a dolog igazán bulis része.
Akril festékhez egy pici vizet adtam, körülbelül 2:1 keverési arányban, amit a vízipisztolyba töltöttem és jöhetett a lövöldözés.
A képet függőleges helyzetben helyeztem a földre, ehhez egy fatuskót tettem mögé.
A gyerekeket pedig leültettem  a képpel szemben a földre és onnan lövöldözték, amíg azt nem mondtam „állj” –na jó egy kicsit tovább is-.
Hagytuk a képet kint az udvaron szépen megszáradni, majd leszedtük róla az öntapadós papírt.
Mivel szerettem volna egy pici csillogást belevinni a dologba átlátszó, csillámos akril festékkel átfestettem egy vékony rétegben.
Így épp hogy csak néha meg-meg csillan, ha a fény úgy esik rá.
Falra szereléshez csavarozzatok a hátoldalára két darab képakasztót!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megosztás

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...