2017. június 21., szerda

Készíts mintás szalvétát házilag

A ruhamatricás bejegyzésemben megígértem nektek, hogy hamarosan meg fogom mutatni azt is, hogy hogyan tudtok házilag mintás szalvétát készíteni.

Én már nagyon régóta nem vásárolok szalvétát, hanem magamnak nyomtatom, így mindig biztos lehetek abban, hogy a decoupagolni kívánt tárgynak pont olyan mintája lesz, amilyet elképzeltem annak, illetve most már a ruhamatricázásnak is csak a képzeletem szabhat határt.

Sok levelet kaptam tőletek, hogy kíváncsian várjátok a bejegyzést, de előtte lenne pár kérdésetek.
Ezek a levelek általában mind ugyanazt a kérdést tartalmazták, méghozzá, hogy nem e lesz baja a nyomtatónak.
Mint már fentebb említettem én régóta nyomtatok szalvétát.



Az elején sajnos volt, hogy begyűrte a nyomtató a papírt, de azóta már kitapasztaltam, hogy mik azok a hibák, amik miatt ez előfordulhat.
Ezekre a hibákra odafigyelve, viszont tíz nyomtatásból tíz tökéletesen sikerül, így semmilyen kárt nem okoz a nyomtatóban.

Szóval bátran merem ajánlani mindenkinek, hogy nyugodtan alkalmazza a technikát és gyártsatok minél több szépséges szalvétát.

Ha érdekel a folytatás olvass tovább!

Még több ötletért lájkold a blog facebook oldalát!






Kellékek:
Fehér szalvéta
Olló
Cellux
Nyomtatópapír
Nyomtató

A fehér szalvétát egy sík felületen kiterítettem, majd a gyűrődéseket amennyire tudtam a tenyeremmel kisimítottam.









Egy nyomtatópapírt ráfektettem és a széleit a szalvéta széleihez igazítottam.
A papírt úgy igazítottam, hogy alul és falul is legyen annyi felesleges szalvéta, hogy vissza tudjam azt hajtani.
A szalvétát visszahajtottam a papírra és cellux-al leragasztottam.
Ez az a lépés, amire nagyon kell figyelni és, amit nagyon precízen kell elvégezni.
Nem gyűrődhet meg sem a cellux, sem a szalvéta, sem a papír, mert ha egy pici gyűrődés is keletkezik azt a nyomtató észreveszi és begyűri a papírt.
Ha az egyik végén nem sikerült tökéletesre ne ijedjetek meg, van még egy esélyetek, hiszen csak annak a végének kell tökéletesre sikerülnie, ahol a nyomtató fel fogja venni a papírt, tehát amelyik felét bedugjátok a nyomtatóba.


Amikor a papír mindkét végén leragasztottam a szalvétát, levágtam az oldaláról a felesleges részt.
Ez a másik lépés, amit minél pontosabban kell elvégezni, hiszen ha maradnak kiálló szalvétadarabok az szintén a papír begyűrődését okozhatja.
Következő lépés maga a nyomtatás.
Mivel az én nyomtatóm alulról veszi fel a papírt, ezért úgy kell behelyeznem azt, hogy a szalvéta lefelé néz.
Ha felülről kell a papírt behelyezned akkor a szalvétának kifelé kell néznie, de hogy biztosra menj, készíts egy próbanyomtatást sima papírra.
Rajzolj tollal egy „x”-et a papírra majd tedd be a nyomtatóba, úgy hogy az feléd nézzen és nyomtass ki valamit.
Ebből láthatod, hogy a papír melyik oldalára került a kép és hogy hogy kell behelyezned a szalvétát.

Nyomtatás után levágom a szalvéta két szélét és már kész is a mintás szalvétám.
A nyomtatott szalvétával aztán ugyanúgy dolgozom, mint a gyárival.
A festék száradását azonban mindenképp várjátok ki, ehhez mindössze pár percre van csak szükség.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megosztás

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...