2018. január 16., kedd

Gyönyörűséges rózsák almahéjból

Régebben már mutattam nektek narancshéjból készült rózsákat, amiket azóta én is nagyon szívesen készítek.

Aztán most az ünnepek alatt én is, mint sokan mások sokat sütkéreztem, köztük almás sütiket is csináltunk a gyerekekkel, amihez nagzon sok almára volt szükségünk.

Miközben az almákat hámoztam és néztem, ahogy szépen egyben esnek le az almahéjak, bevillant, hogy ezekből a szép piros almákból milyen gyönyörűséges rózsák lennének vajon.


Elkezdtek járni az agytekervényeim, és azon járt az eszem, hogy mi lenne ha...

Aztán nem gondolkoztam tovább és feltekertem az almahéjakat és konstatáltam, hogy ezek az almarózsák bizony gyönyörűek és szinte megszólalásig hasonlítanak az igaziakra.
Sőt bár nincs rózsaillatuk, de hogy nagyon finom illatosak, afelől nincs kétség.

Voltak még pici fenntartásaim velük kapcsolatba, de másnapra ezek is elillantak.

Ha érdekel a folytatás olvass tovább!

Még több ötletért lájkold a blog facebook oldalát!








Kellékek:
Alma
Zöldséghámozó

Az almát a tetején kezdjük el hámozni és figyeljünk arra, hogy a héja mindvégig egyben maradjon, ne szakadjon el.
Fontos, hogy zöldséghámozót használjunk és ne kést!
Késsel nem tudjuk annyira vékonyan leszedni az alma héját, mint késsel, így nem fogjuk tudni szépen meghajtogatni a rózsát, az almahéj esetleg el is törhet.
Ahogy meghámoztuk az almát, a héját az egyik végénél kezdjük el szorosan feltekerni, majd a tekerés közben ezen kicsit lazíthatunk.
Ha nem boldogulunk könnyen a kezdéssel akkor fogjunk meg egy fogvájót és annak segítségével kezdjük el feltekerni.
















Amikor feltekertük az egész almahájat, a végét egyszerűen csak hajtsuk alá.
Nincs szükség semmilyen rögzítésre.

A rózsát letéve kicsit még alakíthatunk, lazíthatunk rajta, csak figyeljünk rá, hogy ne csússzon szét a rózsánk!
Radiátorra téve, körülbelül egy nap alatt teljesen megszáradnak a rózsáink.
Arra figyeljünk, hogy úgy tegyük le a rózsánkat, hogy az almahéj vége a rózsák alatt legyen.
Így szárítás közben nem fognak tudni szétcsúszni.
A bevezetőben említett aggályom az volt, hogy a rózsa száradás után elveszti a szép színét, illetve törékeny lesz, de ez szerencsére nem így lett.
A rózsa szép színű maradt és abszolút nem lett törékeny, sőt illatos is marad.

A kész kiszárított rózsák gyönyörűek, nagyon hasonlítanak az igazi rózsákra és önmagukban is nagyon szépek, de dekorációs kellékként is használhatóak, hiszen ragasztópisztollyal bármire fel tudjátok azokat ragasztani.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megosztás

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...