2018. március 5., hétfő

Ruha szakadás eltüntetése varrás nélkül

Sajnos, rengeteg olyan felsőm van, amin van egy pici szakadás, így már nem tudtam hordani azokat.
Ezeket nyilván varrni sem lehet úgy, hogy ne legyen feltűnő, így eddig a szekrény alján lapultak.

Csak azért nem dobtam ki egyiket sem, mert gondoltam, hogy egyszer majd ha sok időm lesz újra hordhatóvá varázsolom azokat.

Aztán, amikor a gyerekeknek készítettem megint szalvéta matricás pólókat eszembe jutott, hogy ez össze is tudná ám tartani talán az anyagot, így gyorsan elő is vettem egy régi szakadt felsőmet és elkezdtem kísérletezgetni, majd élesbe megcsináltam az egyik kedvenc darabomon is, ennek az eredményét mutatom most meg nektek. :)


Ha érdekel a folytatás olvass tovább!

Még több ötletért lájkold a blog facebook oldalát!






Kellékek:
Irattartó fólia (bugyi)
Kétoldalú ragasztószalag
Vadaló
Olló
Zsírpapír

Talán meglepő lesz, és az eredeti elképzelésem nekem sem ez volt, de végül a kétoldalú ragasztószalag vált be.
Sajnos a szalvéta nem bizonyult jó megoldásnak, mert túl gyenge volt ahhoz, hogy összefogja az anyagot.
Vágjunk le a ragasztószalagból egy akkor darabot, amelyik eltakarja a foltot és ragasszuk fel, de ne nyomjuk rá.
A szakadást a ragasztón minél jobban próbáljuk meg összedolgozni.
Gyakoroltam elég sokat, a kisebb szakadásokat mind össze lehet annyira húzni, hogy ne is látszódjon vagy hogy épp hogy csak látszódjon, azt is közelről.
Azért fontos, hogy először a ragasztószalagot épp, hogy csak felhelyezzük, hogy tudjuk rajta mozgatni az anyagot.












Amikor már kellőképpen sikerült eltüntetnem a szakadást valahogy rögzítenem is kellett.
Ehhez kifordítottam a felsőt és leszedtem a ragasztóról a papírt.



Zsírpapírt tettem a ragasztóra, majd vasalóval rámelegítettem, hogy kicsit bele olvadjon az anyagba.
Viszont csak egy pár másodpercig (kb.5) tartasd rajta a forró vasalót, különben annyira elolvad, hogy foltot hagy az anyagon.

Irattartó fóliából kivágtam egy kis darabot, majd a foltra raktam azt.
Az irattartóból akkora darabot vágj le, hogy a kétoldalú ragasztószalagot teljes egészében befedje!
Ismét zsírpapírt tettem a ruhára, majd pár másodpercig megint vasaltam.
Most sem szabad sokáig vasalni, hiszen a ragasztó átüthet, illetve minden vasalásnál vigyázni kell azon a részen, de így legalább még egy darabig tudjuk használni a kedvenc ruháinkat. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megosztás

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...