2017. november 30., csütörtök

Mikulásszán újrahasznosított anyagokból avagy a mi adventi naptárunk (+az én hópaszta receptem)


Idén egy kicsit besűrűsödtek a munkáim, tennivalóm és mindig van valami, ami felpörgeti az életünket.
Egyszóval nem unatkozom, sőt, ha egy nap kettőből állna, az sem lenne elég.
Úgy rohannak el mellettem a napok, hogy azt el sem tudom mondani nektek.

Ennek köszönhető többek között az is, hogy az én gyerekeimnek
-úgy, hogy a drága Édesanyjuknak az a "munkája", hogy folyamatosan kreatívkodik, barkácsol-, még nem készült adventi naptár.

Volt kb. egy napom arra, hogy kitaláljak valamit, ami tetszik is majd nekik.
Az nyilván esélytelen volt, hogy bemegyek a boltba és vásárolok valamit.

Sokat gondolkoztam, azon, hogy mi az, ami nekem is tetszene, nekik is és elég mondjuk egy belőle, de akkor annak akkorának kell lennie, hogy mindkettőjüknek elférjenek benne a csomagok, tehát összesen 48 csomagnak legyen benne hely.

Gondoltam egy nagyot és mivel már amúgy is szerettem volna szánt készíteni, tök jó ötletnek tűnt, hogy így kapják az adventi naptárukat.

A Mikulás hozza a szánon.




Aztán menet közbe ohh, hogy megbántam én, hogy így ezt bevállaltam ilyen szoros határidővel.
Pont a mélyponton lehettem, amikor beszéltem barátosnémmel és mondtam neki, hogy annyira tele van mindenem ezzel a -sípszó-, hogy ahogy kész lesz -mert igenis, amit a fejembe veszek azt elkészítem-, el is dugom, hogy még csak ne is lássam.

Aztán csak kész lett.
Ja, hogy eldugtam e? ÁÁÁ, esélytelen, hiszen imádom és remélhetőleg holnapra meg is szárad, hogy megkapják a kisgazdik a kész csomagokkal.

Ha érdekel a folytatás olvass tovább!

Még több ötletért lájkold a blog facebook oldalát!





Kellékek:
Kartondoboz papírja
Fehér kartonpapír
Nyomtatópapír
Toll
Fehér festék spray
Akril festék
Finom szemcséjű háztartási só
Ecsetek
Csomagolópapír
Mikulás plüss
Ragasztópisztoly
Kis darab műszőrme
Dekorációs kellékek
Átlátszó ragasztószalag
Sniccer
Olló
Fonal
Fekete filctoll





Első lépésként megnyitottam a szán sablonját képszerkesztő alkalmazással, majd felnagyítottam azt.
Négy darab nyomtatópapírt átlátszó ragasztószalaggal összeragasztottam, majd a monitort lefektettem és átrajzoltam a sablont.
Ezzel a technikával nagyméretű sablonokat is tudtok készíteni.
Nekem most igencsak nagyra kellett, hiszen, mint már mondtam 48 csomagnak kell beleférnie.
Ha konkrét elképzelésetek van érdemes még a monitoron vonalzóval is lemérni az adott sablont.
Miután megrajzoltam, kivágtam, majd a kartondoboz papírjára is átrajzoltam és sniccerrel vágtam ki.
Azt már biztos tudjátok, hogy a vágást több finom mozdulattal érdemes elvégezni, a sniccer pengéjét többször áthúzva a vonalon, különben nem lesz szép a vágásvonal.
A szánhoz ezt a sablont használtam.
Aztán a szarvasokat rajzoltam meg.
Ehhez ezt a sablont használtam.
Ugyanúgy nagyítottam és rajzoltam.
Viszont itt sima kartonlapot (papírboltban kapható) használtam.






Kipróbáltam az összeállítást.
Először a fejrészt illesztettem be, majd az agancsot.
Aztán átrajzoltam a részeit a kartonpapírra is, kivágtam majd ugyanígy összeillesztettem őket.
Összeállítottam a szán alsó és felső részét külön-külön, majd ezeket ragasztópisztollyal rögzítettem egymáshoz.


Itt még imádtam, hiszen annyira cuki, nem?
Mivel szorított az idő és amúgy sem szeretek annyira pacsmagolni a szánt beltéren is használható festék spray használatával fújtam színre.
Kartondoboz papírból levágtam egy hosszú csíkot és kipróbáltam rajta az elrendezést.
A szánt is a szarvasokat is ragasztópisztollyal rögzítettem az alapra.





Képzeljétek nem most volt már, hogy nagyon-nagy szükségem lett volna hópasztára, de nem volt itthon és kb. minden általam ismert recepthez hiányzott valami itthonról, de már igencsak éjszaka volt, amikor ezt felismertem, de másnap délelőttre kész kellett lennem.
Elkezdett kattogni az agyam, hogy mit csinálhatnék, amikor hirtelen ötlettől vezérelve egyszerűen sót kevertem az akril festékbe.
Azóta csak így készítek hópasztát.
Szóval keverj össze akril festéket finom szemcséjű háztartási sóval körülbelül 1:1 arányban.
Egy sűrű, de kenhető masszát kell kapj.
A szánkó éleit végig bevontam ezzel a masszával vastagon, hogy azok itt-ott meg is tudjanak folyni








A szarvasok is kaptak egy kis hópasztát, de ők csak vékony ecsettel.
Hogy a Mikulásom le tudjon ülni egy papírdobozt ragasztottam be a szánba, amire pedig műszőrmét ragasztottam a Mikulás kényelme érdekében.
A szarvasok szemeit fekete filctollal rajzoltam meg, majd dekorszalagot ragasztottam a nyakukba és kaptak egy dekorbogyót is, hogy ők is jól mutassanak.
Piros fonalból levágtam egy jó hosszú darabot, félbehajtottam, majd az első nyakába kötöttem és átvezettem a mögötte lévő szarvas nyakába.
Annak a nyakán szintén megkötöttem és átvezettem a mögötte lévő nyakába is.
Az utolsó szarvas után pedig a már szánkón ülő Mikulás kezébe ragasztottam a fonalat.
Az ajándékcsomagok elkészítéséhez, csomagolópapírból és krepp papírból vágtam le különböző méretű darabokat, hogy kisebb és nagyobb csomagok is legyenek.
A papír egyik oldalát félbehajtottam, majd a másik oldalt ráhajtottam és ragasztottam -most a gyorsaság kedvéért ragasztópisztollyal-.
Az alján felhajtottam körülbelül egy 2 cm-es részt és a sarkait behajtottam.
Felhajtottam az alsó részt, majd felső részt pedig rá és ragasztottam.

Beleraktam a meglepit, majd egy dekorzsinórral elkötöttem.
Ezüst kartonpapírból kör formákat vágtam ki -másra nem volt idő- és ráírtam a számokat.
Ezt ragasztópisztollyal rögzítettem a dekorzsinór egyik szárán.

Díszíteni igazából már nagyon se kedvem, se időm nem nagyon volt -bár szerintem felesleges is lett volna-, így csak a szán kapott egy pár csillagot, amit ragasztópisztollyal rögzítettem.

És mire feladtam volna kész lettem és, ahogy utáltam munka közben úgy megszerettem teljes pompájában, szóval megérte, de hogy legközelebb nem vállalok be ilyet egy napra az is biztos. :D


















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megosztás

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...