2018. február 19., hétfő

Cipősdoboz tetőből kaparós játék, majd dekoráció

Szerintem biztos nem csak az én gyerekeim szeretnek szenvedélyesen kaparni, hanem a legtöbb gyerek így van ezzel, illetve sok felnőtt is van köztünk, aki imádja ezt az elfoglaltságot.

Amikor postára megyek mindig megkérnek, hogy kaparóst feltétlen hozzak.
Igazából azt se tudják mi az, nem érdekli, hogy nyertek-e valamit, csakis egy a lényeg, a kaparás.

Viszont nekem annyira nem tetszett, hogy a négy és hat éves gyerek kaparósozik és szerettem volna valahogy ezt "gyerekesebbre" alakítani.
Azt szerettem volna, ha kaparhatnak is, de a sorsjegyek kaparását inkább mellőzzük.

Első körben gondoltam, hogy kipróbáljuk a karcképeket, de igazából nem gondolnám, hogy azzal ki tudtuk volna elégíteni a kaparás utáni vágyukat.

Ezzel egy időben ismét tervben volt a cipősdobozok felhasználása, hiszen már megint rengeteg összegyűlt, ráadásul ismét jön a szezonváltás, tehát újabb dobozokkal leszünk gazdagabbak.

Vásárolj tudatosan és spórolj hétről hétre a bevásárlással!


































Miközben pakolgattam azokat, hirtelen eszembe jutott egy régen látott technika, ami kicsit továbbgondolva marha jó megoldásnak tűnt arra vonatkozóan, hogy a gyerekek tudjanak kaparni, sőt még arra is, hogy a cipősdobozokat újrahasznosítsam, legalábbis a tetejüket.

Alig vártam, hogy odaadhassam a gyerekeknek, és, ahogy sejtettem nagyon bejött nekik a dolog.
Mondhatni nem akartak hinni a szemüknek, hogy a kaparás végeredménye egy szuper Verdás és Pókemberes falikép lett -nem is vették észre, hogy csak egy egyszerű cipősdobozt kaptak, vagyis annak is csak a tetejét-.

Ha érdekel a folytatás olvass tovább!

Még több ötletért lájkold a blog facebook oldalát!






Kellékek:
Cipősdoboz tető
Gyertya vagy zsírkréta
Akril festék

Legelső lépésként a cipősdobozt egy enyhén nedves ronggyal megtisztítottam, majd szárazra töröltem.
Következő lépésként a tetejét bevontam viasszal, a gyertyával alaposan átdörzsöltem, hogy egy picike rész se maradjon ki.









A lemorzsolódott viaszdarabokat papírtörlővel letöröltem, majd többször átsimítottam vele a dobozt és igyekeztem alaposan eldolgozni a viaszt, hogy az esetleges mélyedésekbe is be tudjon jutni.

Aztán fekete akril festékkel festettem le.
Igyekeztem minél vastagabban felvinni a festéket, hogy könnyebb legyen lekaparni.
Száradás közben figyeljétek és, ahol szétcsúszik a festék, ott még száradás előtt korrigáljatok, mert ha utána vinnétek fel rá még egy réteget, sanszos, hogy a következő festékréteg lehúzza az elsőt a viaszról!
A viaszon egyébként sokkal gyorsabban szárad a festék, erre számítsatok!
Ha megszáradt a festék, jöhet is a móka.
Kaparáshoz használhattok műanyag, gyurmázáshoz használt kést is, de a jól megszokott aprópénzzel is nagyon móka ez.
A kész műveket pedig egyszerűen felakaszthatjátok a falra is -ahogy én is tettem itt-, így nagyszerű dekorációként funkcionálhat tovább.

Hát nem nagyszerű, hogy egy ilyen filléres alapanyagból, egy kis furfanggal mit ki nem lehet hozni?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megosztás

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...