2016. október 12., szerda

Készíts chips-et házilag

Már régóta izgatta a fantáziámat az a gondolat, hogy hogyan tudnék házilag chips-et készíteni, hiszen, amellett, hogy a boltban méreg drágán tudjuk csak megvenni, még iszonyatosan egészségtelen is.

Többször neki is fogtam már a házi chips gyártásának, de valahogy soha nem sikerült úgy, hogy az helyettesítse számomra a bolti chips ízét, állagát.

Nemrég azonban kaptam egy fülest és úgy gondoltam meg van az ok, miért nem sikerült ez úgy eddig, ahogy én elképzeltem.

Igazam lett, a mostani chips-em bármelyik márkás, bolti chips-el felveszi a versenyt és sokkal egészségesebb is.


Az biztos, hogy az én konyhámban ezentúl csak házi chips lesz.

Ha érdekel a folytatás olvass tovább!

Még több ötletért lájkold a blog facebook oldalát!






Alapanyagok:
Burgonya
Tál
Tányér
Zsírpapír
Só és egyéb fűszerek


A burgonyákat meghámoztam majd megmostam azokat.
Ne lepődjetek meg a mennyiségen, ebből a három darab burgonyából, nagyon sok chips lett.
Szeletelő géppel felszeleteltem a burgonyákat.
A szeletvastagságot 1mm-re állítottam, így tényleg olyan vékony ropogós chips szemeket kaptam, mint a bolti chips.
Amennyiben nincs szeletelő géped, a burgonyát egy egyszerű uborkagyalun is le tudod szeletelni.
Uborkagyalun úgy tudsz minél vékonyabb szeleteket elérni, ha a burgonyát nem nyomod rá, hanem csak lazán húzogatod végig a pengéken.
Nálam az uborkagyalun szeletelt chips is nagy sikert aratott, bár picit tovább kellett „sütni”.
És itt jön a dolog titka!
A szeletelés része már rég megvolt nálam is, viszont én utána a burgonyaszirmokat egy tepsibe sorakoztattam egymás mellé és megsütöttem.
Most viszont egy tányérra sütőpapírt raktam és arra sorakoztattam egymás mellé a burgonyaszirmokat.
Arra figyeltem, hogy a szirmok ne érjenek össze, különben összeragadnak.
Első körben sóval szórtam meg.
Majd nem sütőbe tettem be a burgonyát, hanem mikrohullámú sütőbe.
Az én mikróm legnagyobb teljesítménye 750 fok, gondoltam először ezzel fogok megpróbálkozni.
Az első három perc után megnéztem a szirmokat és örömmel konstatáltam, hogy alakul a dolog.
Ebből bizony lesz chips.
És körülbelül 6 perc után kivettem a szép, finom, ropogós, aranybarna chips szemeket.
Következő körben már úgy gondoltam próbáljuk ki fűszerrel is, ne csak sima sós chips-ünk legyen, így sültkrumpli fűszerkeverékkel szórtam meg a burgonyaszirmokat.
Mivel ez is nagyon finom lett, következő körben gyros fűszerkeveréket használtam.
A fűszerezett chips szemek is nagyon finomak lettek.
Következő vásárlás alkalmával pedig venni fogok sajtport és kipróbálom az összes ízesítésű sültkrumpli fűszerkeveréket.
Első biztos a tejfölös sültkrumpli fűszerkeverék lesz.


Egy jó tanácsot fogadjatok még el tőlem, akinek viszonylag régi mikrohullámú sütője van, mint nekem is, két sütés után hagyjon egy kis pihenőt a mikrónak, mert túlmelegedhet.
Az enyém három kör után melegedett túl, de pár perc várakozás után újra beindult.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megosztás

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...