2016. október 25., kedd

Tükrös fürdőszobapolc újrahasznosított anyagokból

Nagyon régóta tervben volt már az emeleti fürdőszobába egy tükrös polc beszerzése, de valahogy mindig elmaradt ennek vásárlása.


Annyira nem volt sürgető a dolog, hiszen az a fürdőszoba most leginkább, amolyan vendég fürdőszoba szerepet tölt be, de mindenképp szerettem volna, ha végre az is kész van.
Hirtelen ötlettől vezérelve aztán a hétvégén megszületett ez a szépség, amit nem bántam meg.


Család is örül, mert egy pár tízezer forintot megspóroltam nekik és én is örülök, hiszen lett egy különleges, egyedi, ám - ha a tükörlapot is beleszámolom- körülbelül hat-hét ezer forintból készült különleges fürdőszoba polcom.

Tudtad, hogy egy üres borosüvegből is remek dekorelem készülhet az otthonodba? Olvasd el ezt a cikket, hogy megtudd hogyan használhatod fel újra! 



Ha érdekel a folytatás olvass tovább!

Még több ötletért lájkold a blog facebook oldalát!






Kellékek:
Kartondobozok
Újságpapír
Csiriz
Ragasztópisztoly
Olló
Tükörlap
Szilikonos ragasztó
Tapéta
Zománc festék (opcionális)
Csónaklakk
Maszkolószalag
Sniccer


Szétvágtam egy nagy kartondobozt, majd annak két oldalát maszkolószalaggal összeragasztottam.
A kartonpapír mérete mindenképp legyen nagyobb, az eltervezett fürdőszobapolc méreténél!
 Megterveztem a fürdőszobapolc méreteit.
Én 45*50 cm-es tükörlapot vettem (használhatsz egy régi, megmaradt tükörlapot is).
A tükör kerete 5 cm lett, a kispolcok, 20 cm szélesek és 15 cm magasak, kivéve a legfelsőt, mert ott a tükör mérete miatt nem tudtam ezt a magasságot megtartani.
A polcok közti távolságot 3 cm-re vettem, így lett az egész polc mérete 60*75 cm.

Kivágtam a polc alapját egy sniccerrel.
Amennyiben nagyon vastag kartonnal dolgozol, ne egyszerre próbáld meg átvágni a kartont, hanem többször húzd át a pengét a vonalon.
A hátlaphoz kétszer két darab kartont maszkolószalaggal összeragasztottam.
Mindkettőre átrajzoltam a polc alapját egy filctollal.Közben vigyázz, ne csússzanak el egymáson.

Következő lépésként a csirizt készítettem el, amihez 2 liter vizet lassú tűzön, folyamatos keverés mellett 30 kanál liszttel összefőztem, míg egy sűrű krémes elegyet nem kaptam.Bekentem csirizzel az egyik hátlapot és összeillesztettem a másik hátlappal.
A száradási idő alatt mindenfélével súlyoztam a két hátlapot.
Ehhez könyveket, üdítőket hívtam segítségül.
A száradási idő 24 óra legyen.
A csirizt pedig hűtőbe tettem.
Kartonpapírból 8 cm széles darabokat vágtam le sniccerrel.
A 8 centiméteres kartonpapír csíkokból lemértem körbe a polcok méreteit, a tükörkeret méretét és a fürdőszobapolc méreteit, majd ezeket ragasztópisztollyal körbe beragasztottam.
Kartonpapírból szintén 8 centiméteres csíkokat vágtam, amiket kis darabokra vágtam fel.
Az előbb levágott kis kartonpapír darabokat, merevítésként a keret üres részeibe ragasztópisztollyal ragasztottam be cikk-cakk mintában.
Maszkolószalaggal kiragasztottam az éleket, majd az egész elejét bevontam vele.


A hátlapról leszedtem a súlyokat és ráillesztettem az elejét.
Körberajzoltam a tükör helyét.

Szilikonos ragasztóval felragasztottam a tükröt a hátlapon bejelölt helyre és hagytam megszáradni.
Újságpapírt ollóval feldaraboltam csíkokra.Ehhez ne fényes alapú magazint, hanem legideálisabb esetben napilapot használj!
Az elejét lekentem csirizzel és az újságpapír csíkokat ráragasztottam.
Nagyon fontos, hogy az újságpapírt gyűrődés mentesen simítsátok rá az alapra és levegő se maradjon alatta.
Inkább szedd vissza a nem jól felragasztott darabokat, mert a későbbiekben nagyon csúnya képet mutat majd.
Az újságpapírt legalább három rétegben vidd fel.
Amikor az eleje megszáradt, bekentem csirizzel a hátlapot is és összeillesztettem a két darabot.
Hagytam 24 órát száradni, majd újra bevontam több réteg csirizzel az egész polcot.
A tükröt nem maszkoltam ki, hogy szépen el tudjam a széleit dolgozni.
Amikor fent volt az utolsó réteg újságpapír is, még egy réteg csirizzel bevontam.
Várd ki a megfelelő száradási időt, ami nálam 36 óra volt.
Ha nagyon megkeményedett a polc, akkor biztos, hogy alaposan kiszáradt.
Száradás után csiszolópapírral átcsiszoltam az egészet.
Adtam egy fehér alapot zománcfestékkel a polcnak, de mivel tapéta került rá, így ez a lépés elhagyható.
Én gondoltam jobb, ha ezzel is egy kicsit erősítek rajta.


A festék száradása után tapétával vontam be a polcot.
Először a keretet vontam be, majd a polcokat.
Ehhez mindig kikerestem, hogy az adott polchoz a tapéta melyik részén van az a mintarész, ami kell nekem.
Ezt a részt kivágtam majd ragasztópisztollyal beragasztottam.
A végén több réteg lakkal tedd még ellenállóbbá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megosztás

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...